۴۰۰ متر از اراضی ملی نطنز از متصرفان خلع ید شد

نطنز - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز گفت: ۴۰۰ متر از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی این شهرستان با حکم مراجع قضایی خلع ید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سعید زمانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق دستور قاضی اجرای احکام ‌کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه نیروی انتظامی طرقرود به منظور اجرای حکم قطعی رفع تصرف از ۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی و اعاده به وضع سابق به محله گهر روستای کشه مراجعه کرده و با رفع تصرف از اراضی ملی، دیوار مستحدثه تخریب و به حالت اولیه برگشت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز با اشاره به فعالیت گشت یگان حفاظت از اراضی ملی در شهرستان نطنز گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری جهت حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، این اداره با تشکیل یگان حفاظت از اراضی، بیش از گذشته در راه حفاظت از اراضی ملی و برخورد با متصرفان تلاش کرده و به افراد سودجو فرصت تعرض به بیت‌المال را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز به افراد سودجو فرصت تعرض به بیت‌المال را نخواهد داد، افزود: تصرف دوباره زمین‌های خلع ید شده براساس ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی مستوجب مجازات حبس از شش ماه تا دو سال خواهد بود.

زمانی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی با مردم به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش درباره وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، تصرف اراضی ملی، تخریب عرصه‌های منابع طبیعی نظیر قطع درختان، بوته‌کنی، ساخت و ساز و برداشت غیر مجاز در عرصه‌ها است.

به گزارش ایمنا، در آذرماه سال جاری مقدار ۲۵۰۰ متر از اراضی ملی منطقه باغستان طرقرود از متصرفان باز پس گرفته شد.

پهنه اراضی ملی شهرستان نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار است که ۲۵۰ هزار هکتار آن مرتع و ۵۰ هزار هکتار بیابان است.

کد خبر 337397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.