دستور رییس جمهور برای تهیه گزارشی جامع درباره اتفاقات اخیر

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برخی بازداشتگاه‌ها گفت: رییس جمهور دستور داده‌اند گزارشی جامع در این باره تهیه شود.

به گزارش ایمنا، شهیندخت مولاوردی درباره طرح مطالبی مبنی بر رعایت نشدن حقوق زندانیان و بازداشتیان در دوران بازداشت، اظهار کرد: در مجموعه دولت پیگیر تحقق حقوق زندانیان چه به صورت موردی و چه به صورت کلی هستیم و این پیگیری‌ها در میانه راه بوده و ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر تهیه گزارشی جامع در مورد اتفاقات اخیر خاطر نشان کرد: یکی از حق‌های موجود در منشور حقوق شهروندی حق دادخواهی عادلانه است که ذیل آن بندهای بسیاری وجود دارد که اجرای بخش عظیمی از آنها به قوه قضائیه باز می‌گردد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: آنچه که در منشور حقوق شهروندی موردتاکید قرار گرفته، تعامل و هم افزایی با سایر قوا جهت تحقق حقوق مصرح در این منشور است. در این زمینه نحوه این امر در حال بررسی است تا در تعامل با جامعه و سایر قوا به ساز و کاری برسیم و بتوانیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. در غیر این صورت در شرایطی که مسئولیت تنها برعهده دولت قرار بگیرد، نمی توانیم در مورد وظایف سایر قوا موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 337362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.