اصفهان نیاز به اتاق تزریق برای معتادان ندارد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: تعداد معتادان تزریقی در اصفهان کم است و نیازی به راه‌اندازی اتاق تزریق برای آنها نداریم.

مصطفی هادی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  درباره راه اندازی مراکز DIC  (کاهش آسیب) در استان‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر در  استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت مراکز "اتاق تزریق" برای توزیع سرنگ، سوزن و بسته‌های بهداشتی به معتادان راه‌اندازی شده است که در این مراکز خدماتی به معتادان تزریقی ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون هفت مرکز "اتاق تزریق" راه‌اندازی شده است، افزود: متولی راه‌اندازی این مراکز  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است و همه خدمات را به صورت رایگان ارایه می‌دهند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی اتاق "اتاق تزریق"  در اصفهان نیازی نیست،‌ گفت: تعداد معتادان تزریقی در اصفهان کم است و خدماتی را به این افراد در دو مرکز "هفتون" و "همت‌آباد" ارایه می‌شود ضمن اینکه به این معتادان علاوه بر لوازم مورد نیاز و بهداشتی برای تزریق یک وعده غذای گرم نیز ارایه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از شهروندان اصفهانی در راستای خدمات رسانی به معتادان افزود: تعدادی از شهروندان با شناسایی معتادانی که در شرایط بد زندگی هستند، آنها را مدیریت کرده و به مراکز اقامت کوتاه مدت می‌فرستند . همچنین در برخی موارد این لیدرها به صورت داوطلبانه خدمات و لوازم مورد نیاز برای معتادان را تامین می‌کنند.

هادی زاده تاکید کرد: استان اصفهان متناسب با میزان آسیب‌ها در رتبه ۲۳ کشور  قرار دارد  و همین امر حاکی از آن است که با توجه به وجود تعداد آمار کم معتادان تزریقی، اتاقی برای تزریق معتادان در استان وجود نداشته باشد.

کد خبر 337356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.