آغاز ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا با دو صدرنشینی + جدول

هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با دو شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن نخستین تیم ایرانی بود که به مصاف حریف قطری خود رفت و با وجود اینکه تا دقیقه ۷۴ از حریف پیش بود در نهایت با نتیجه سه بر یک برابر صدرنشین بدون شکست قطر تن به شکست داد.

تراکتورسازی دیگر تیم ایرانی بود که روز دوشنبه در عمان برابر الاهلی عربستان شکست خورد تا روز نخست لیگ قهرمانان آسیا با دو شکست برای ایرانی‌ها همراه باشد. در روز دوم اما شرایط کمی بهتر شد و پس از پیروزی پرگل پرسپولیس برابر نسف قارشی، استقلال نیز در دوحه برابر الریان قطر به نتیجه تساوی رسید.

نتایج و جداول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در پایان هفته نخست به شرح زیر است:

گروه A/ پیشتازی الجزیره و الاهلی

تراکتورسازی و الغرافه که مهدی طارمی را در اختیار دارد، در روز نخست مسابقات این گروه مغلوب الاهلی عربستان و الجزیره امارات شدند تا همه ایرانی‌های گروه A لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست شکست خورده باشند. تراکتورسازی که در عمان از الاهلی میزبانی می‌کرد، با تک گل مهند عسیری در دقیقه ۶۷ شکست خورد و در دیگر دیدار این گروه الغرافه قطر در شبی که مهدی طارمی گل نخست این تیم را به ثمر رساند در نهایت سه بر دو مغلوب الجزیره امارات شد.

نتایج و جدول گروه A به شرح زیر است:

تراکتورسازی ایران صفر - الاهلی عربستان یک

الجزیره امارات ۳ - الغرافه قطر ۲

گروه B/ ذوب‌آهن از پیروزی، شکست ساخت!

شاید یکی از سخت‌ترین حریفان حاضر در غرب آسیا برای تیم‌های ایرانی الدحیل قطر باشد که در حال حاضر صدرنشین بدون شکست لیگ ستارگان قطر است. الدحیل که از ادغام دو تیم لخویا و الجیش قطر تشکیل شده است، بخت نخست صدرنشینی در گروه B  به شمار می‌رود و بازی در زمین این تیم سخت‌ترین بازی مرحله گروهی برای ذوب‌آهن به شمار می‌رفت. ذوبی‌ها اما بازی را خوب شروع کردند و در همان ابتدا با گل سوارز از میزبان پیش افتادند، اما در نیمه دوم در حالی که بازی کاملاً دفاعی در دستور کار داشتند در عرض دقایق ۷۴ تا ۸۴ سه بار روی اشتباهات فردی گل خوردند تا از پیروزی شکست ساخته باشند.

در دیگر دیدار این گروه، لوکوموتیو ازبکستان با حساب پنج بر صفر الوحده امارات را در هم کوبید تا نشان دهد رقیبی سرسخت برای ذوب‌آهن برای صعود از مرحله گروهی خواهد بود.

نتایج و جدول گروه B به شرح زیر است:

الدحیل قطر ۳ - ذوب‌آهن ایران یک

لوکوموتیو ازبکستان ۵ - الوحده امارات صفر

گروه C/ آغاز مقتدرانه پرسپولیس در گروه آسان

پرسپولیس که با توجه به سیدبندی مسابقات احتمال حضورش در گروهی آسان بالا بود در آغاز ماجراجویی خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا نسف قارشی ازبکستان را با نتیجه سه بر صفر شکست داد تا مقتدرانه مسابقات مرحله گروهی را آغاز کرده باشد. در دیگر دیدار این گروه، السد قطر با ژاوی و پورعلی گنجی دو بر یک الوصل را در امارات شکست داد تا همراه با پرسپولیس تیم‌های سه امتیازی هفته نخست این گروه باشند.

نتایج و جدول گروه C به شرح زیر است:

پرسپولیس ایران ۳ - نسف قارشی ازبکستان صفر

الوصل امارات یک - السد قطر ۲

گروه D/ صدرنشینی استقلال در هفته اول گروه مرگ

در گروهی که با حضور العین امارات و الهلال عربستان گروه مرگ منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است، استقلال در نخستین دیدار مهمان الریان قطر بود، استقلال در این دیدار خیلی زود پیش افتاد، اما دو گل پیاپی از الریان جای برنده و بازنده را عوض کرد. استقلال که در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و حملات زیادی روی دروازه الریان ترتیب داد در دقیقه ۸۸ در حالی که تیم حریف ۱۰ نفره بود گل تساوی را توسط علی قربانی به ثمر رساند تا به حداقل حق خود از این دیدار برسد.

تقابل الهلال عربستان و العین امارات دیگر دیدار این گروه بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید تا استقلال تنها با یک امتیاز به صدر جدول این گروه برسد.

نتایج و جدول گروه D به شرح زیر است:

الریان قطر ۲ - استقلال ایران ۲

الهلال عربستان صفر - العین امارات صفر

کد خبر 337344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.