حفظ و پویایی محیط زیست نیازمند مشارکت جمعی است

تیران-مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: حراست، حفظ و پویایی محیط زیست در قالب یک نهاد و سازمان محقق شدنی نیست، بلکه نیازمند مشارکت جمعی و دغدغه مندی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سیدرحمان دانیالی در آیین تکریم و معارفه سرپرست محیط زیست شهرستان تیران و کرون بر ضرورت توجه همگانی برای حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست از انفال و نعمت‌های بزرگی است که باید نسبت به نگهداری و بهره برداری صحیح از آن نگاه همه جانبه و گسترده‌ای داشته باشیم.

وی افزود: حراست، حفظ و پویایی محیط زیست در قالب یک نهاد و سازمان محقق شدنی نیست، بلکه نیازمند مشارکت جمعی و دغدغه مندی اجتماعی است و نباید سازمان محیط زیست را تنها مرجع حفظ و حراست دانست، بلکه همه مردم و سازمان‌ها در این خصوص مسئول هستند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: تلاش همگانی برای کاهش آسیب‌ها و ارتقاء کیفیت محیط زیست مانع از تهدید سلامتی مردم می شود و باید مردم حفظ محیط زیست را بر نظر و منفعت شخصی ترجیح  داده و محیط زیست را با بحران روبه رو نکنند.

وی آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، شکار حیوانات، تخریب زیست گاه های جانوران و برداشت غیرمجاز علوفه را از مهمترین تهدیدها علیه محیط زیست استان اصفهان عنوان کرد و افزود: جبران خسارت‌های وارده به محیط زیست به سادگی و آسانی نخواهد بود و در برخی مواقع جبران مشکلات امکان ندارد.

دانیالی همکاری مردم و مسئولان در حفظ محیط زیست را خواستار شد و گفت: اجرای طرح همیاران محیط زیست و مشارکت مردم در غالب سازمان‌های مردم نهاد منجر به حفظ محیط زیست و کاهش تهدیدها علیه این نعمت‌ها و منابع شده است.

وی یادآورشد: کوتاهی برخی از مسئولان در دستگاه‌های خدماتی منجر به تهدید علیه محیط زیست می شود که نظارت مردمی بر عملکرد این سازمان ها و شرکت ها مانع از خسارت به محیط زیست خواهد شد و با چنین نظارتی شاهد جبران کم کاری ها و کاهش آلایندگی خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره بههمکاری مردم شهرستان تیران و کرون در حفظ محیط  زیست  افزود: احداث پاسگاه در منطقه حفاظت شده قمیشلو و دالانکوه از جمله مشارکت های مردمی در حفظ محیط زیست و حیات وحش است که به صورت مردمی نیز اداره می شود.

وی اضافه کرد: تشکل های مردمی این شهرستان در حفظ و پاکسازی محیط زیست و همچنین پیشگیری از ورود خسارت به منابع طبیعی همکاری و فعالیت خودجوش دارند که توسعه این فعالیت ها حفظ و حراست محیط زیست را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، در این آیین مهدی صادقی به عنوان سرپرست محیط زیست شهرستان تیران و کرون معرفی و از زحمات علی غلامی تقدیر شد.

کد خبر 337338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.