بازارهای قدیمی شهر با تجهیزات مدرن ایمن می‌شود

رییس اداره ایمن سازی صنوف و پروژه های شهری سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: طراحی و بازسازی بازارهای اطراف میدان امام علی(ع) با هماهنگی سازمان آتش نشانی و با استفاده از به روزترین سیستم های امداد و نجات انجام شده است.

اسلام هشتری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: متاسفانه منازل و مغازه‌های تجاری فرسوده در برابر حوداث طبیعی و آتش سوزی بسیار حادثه خیز و کمک‌رسانی به شهروندان به دلیل وجود گذرگاه‌های تنگ و باریک بسیار مشکل است، بنابراین شهروندان ساکن در بافت فرسوده باید در احیاء منازل خود اقدامات لازم را انجام دهند تا در شرایط بحرانی، امدادرسانی سریعتر انجام شود.

وی افزود: تاکنون بافت‌های فرسوده بی‌شماری اعم از تکایا، گذرگاه ها، بافت تاریخی، حمام های تاریخی و ... از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان احیاء شده است.  

رییس اداره ایمن سازی صنوف و پروژه های شهری سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۴۲ بازار فرسوده شهر از سوی شهرداری ساماندهی و احیاء شده است، اضافه کرد: طراحی و بازسازی بازارهای اطراف میدان امام علی(ع) با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی و با استفاده از به روزترین سیستم‌های امداد و نجات انجام شده است.

 وی عنوان کرد: در احیاء بازارهای قدیمی شهر سیستم های آتش نشانی همچون سیستم‌های اعلام حریق، آب افشان‌های اتوماتیک و با همکاری سازمان میراث فرهنگی خاموش کننده های ۵۰ کیلویی به کار گرفته شده است.

رییس اداره ایمن سازی صنوف و پروژه های شهری سازمان آتش نشانی اصفهان اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای تامین ایمنی شهروندان در بازارها به کار گرفته‌ایم، اما طبق آمار بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی مغازه‌ها به دلیل استفاده نادرست از برق و گاز بوده است، بنابراین رعایت نکات ایمنی از سوی کسبه ضروری است.

کد خبر 337330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.