۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
روایتی از سرکوبگران سرکوب شده

نمایشنامۀ "اولئانا" نوشتۀ دیوید ممت با کارگردانی پوریا ریحانی، ۲۷ بهمن ماه در موسسۀ رویش مهر اجراخوانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، عمدۀ نوشته های دیوید ممت، نمایشنامه نویس و کارگردان آمریکایی، تجربۀ شخصی او را پیرامون روابط معلول خانوادگی و جهان جنایت زیرزمینی آمریکا بیان می‌کند. او در "اولئانا" ارتباط یک استاد و دانشجو را نشان می‌دهد که با سوء‌استفاده و انتقام از طرف هر دوی این شخصیت‌ها همراه است.

پوریا ریحانی که کارگردانی نمایشنامه خوانی "اولئانا" را بر عهده دارد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درخصوص جزئیات آن می گوید: این نمایشنامه دربارۀ شکست‌های آموزش عالی است و به تاثیر صدمات بلند مدت این شکست ها بر روی جوانان اشاره دارد، اما اگر بگوییم این متن صرفا نقدی بر آموزش عالی‌ و معضلات آن است، بسیار ساده انگارانه به آن نگاه کرده ایم.

او ادامه می‌دهد: "اولئانا" در واقع یک تراژدی تمام قد و بلندبالا در مورد قدرت است. در طول نمایش، زن و مردی را می بینیم که حاضر نیستند یکدیگر را بفهمند و هر کدام به نوعی می خواهند روی یکدیگر اعمال قدرت کنند، از این جهت شاهد بازتولید نظام های سرکوبگر توسط افراد سرکوب شده هستیم. زن و مردی که با الگوهای خاص زبانی در طول نمایشنامه با یکدیگر گفتگو می کنند، اما هیچکدام از آنها علاقمند به برقراری ارتباط با دیگری نیستند. هر کدام از آن ها به صورت مستقل حرف هایی قابل تامل می‌زند، اما مکالماتشان تنها تک گویی‌هایی موازی است برای آنچه خود می خواهند و در نهایت نیز پایان نمایش را تبدیل به یک تراژدی‌ می‌کنند.

مهدی تقی پور و رویا سعیدی نقش خوانان این نمایشنامه هستند و امین بهادری نیا انتخاب و تنظیم موسیقی آن را بر عهده دارد. علاقمندان برای دیدن و شنیدن "اولئانا" می توانند با خرید بلیت از سایت پارتاک تیکت _جمعه_ ۲۷ بهمن ماه در دو سانس ۱۷ و ۱۹ به موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچه مجید پورمعراج، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 337320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.