موگرینی و دبیر کل سازمان ملل اجرای برجام را بررسی کردند

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه کنفرانس بازسازی عراق در کویت دیدار و درباره مسائلی از جمله اجرای برجام گفت و گو کردند.

به گزارش ایمنا، سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) در بیانیه ای اعلام کرد: موگرینی در حاشیه کنفرانس بین المللی بازسازی عراق که در کویت در حال برگزاری است با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد. 

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره مسائلی از جمله اجرای برجام و همچنین اوضاع لیبی و شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین در خصوص سوریه تبادل نظر کردند و بر نقش مهم فرایند میانجیگری تحت هدایت سازمان ملل تاکید کردند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل همچنین اهمیت حمایت اساسی از عراق در این مقطع حیاتی را مورد تاکید قرار دادند. 

به گزارش ایمنا، موگرینی همچنین روز سه شنبه در کویت با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. بازسازی عراق و اجرای برجام محور اصلی گفت‌وگوها در این دیدار بود.

ظریف که برای حضور و سخنرانی در کنفرانس بازسازی عراق عصر روز سه شنبه به کویت سفر کرده است، امروز(چهارشنبه) در این کنفرانس سخنرانی می کند. 

منبع: ایرنا

کد خبر 337315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.