دوره ارایه اطلاعات قطره چکانی گذشته است

دبیرکل کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران گفت: امروزه روزنامه‌نگاران به اطلاعات جامعی نیاز دارند و باید رویکرد روابط عمومی‌ها تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضل الله سلطانی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه «کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران» در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل ارتباطی در سطح کشور کمبود آگاهی‌های رسانه‌ای است، این درحالی است که در ۴۰ سال گذشته سعی شده اطلاعات قطره چکانی داده شود، اما امروزه ناگزیریم تا اطلاعات را به صورت کامل به پرسشگران ارایه دهیم.

وی افزود: روزنامه‌نگاران و افرادی که با سازمان‌ها در ارتباط هستند، سوالاتی دارند و باید به آنها پاسخ داد؛ در حالی که مشکل عمده، کمبود پژوهش و آموزش و مشاوره در کشور است، سالها است که جلساتی برگزار می‌شود تا بتوان آگاهی ‌ای رسانه‌ای افزایش داد.

دبیر کل این کنفرانس اضافه کرد: روزنامه‌نگاران باید آموزش ببینند و پژوهش کنند و سطح معلومات خود را ارتقا دهند، بسیاری از مدیران روابط عمومی، با این حوزه آشنایی ندارند. در اصفهان به میزان دو برابر انتشارات ایالات متحده، مراکز انتشاراتی وجود دارد با این تفاوت که تیراژ اندک انتشاراتی‌های اصفهان بدون مشتری باقی می‌ماند، اما انتشارات ایالات متحده تعداد بیشتری تیراژ دارند و این موضوع ناشی از نبود علم کافی در کشور است.

سطانی با اشاره به تاسیس خانه ارتباطات اضافه کرد: عمده فعالیت این خانه پژوهش خواهد بود تا بتوان از توان مدیران برای بهبود این حوزه استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، کنفرانس ملی «رویکردهای نوین روابط عمومی ایران» با هدف آموزش و ارتقاء دانش و مهارت روابط عمومی‌ها، اهمیت و جایگاه ویژه آن به مدت دو روز در اصفهان در حال برگزاری است. در این کنفرانس شش سخنران اصلی و چند سخنرانی جانبی ارایه خواهند داشت که پیرامون «روابط عمومی الکترونیک در دنیای امروز» و «روابط عمومی ناب» سخنرانی خواهد شد.مهم ترین امتیازات کنفرانس شامل دریافت گواهینامه پایان دوره از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دریافت گواهینامه آموزشی بین‌المللی از موسسات خارجی، امکان پذیرش مقالات علمی- پژوهشی شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان، بهره‌مندی از سخنرانی‌ها و آخرین اطلاعات روز دانش روابط عمومی و نمایه سازی مقالات در پایگاه علمی سیویلیکا است.

کد خبر 337310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.