کانون آلوده به بیماری دام و طیور در تیران و کرون وجود ندارد

تیران- مدیر دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: با مدیریت بحران و همکاری مردم کانون آلوده به بیماری دام و طیور در شهرستان تیران و کرون وجود ندارد.

فضل الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به بحران بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان، تب برفکی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در کشور اظهار کرد: گسترش بیماری‌های دام و طیور در کشور منجر به خسارت به فعالان این عرصه شده که با وجود مدیریت‌ها و اعمال محدودیت‌های قانونی برای دامداران و دامپروری‌ها و همچنین اجرای قانون قرنطینه به صورت کامل در شهرستان تیران و کرون بیماری‌ها مهار شده است.

وی افزود: با همکاری سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران و همکاری مردم، کانون آلوده به بیماری دام و طیور در شهرستان تیران و کرون وجود ندارد و فرآورده‌های دامی و دامپروری با کیفیت و سلامت کامل در بازار عرضه می شود و دامپزشکی نیز بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد.

مدیر دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه کانون‌های آلوده به بیماری در اطراف شهرستان تیران و کرون وجود دارد، تصریح کرد: از جوجه ریزی در این مناطق نزدیک به کانون‌های آلوده جلوگیری شده و خوراک دام و طیور نیز کنترل شده که در راستای این کنترل‌ها ۵۰ تن مواد خوراکی دام غیربهداشتی کشف شد.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون و همچنین دامپروری‌ها با دامپزشکی برای کنترل بیماری همکاری داشتند و زمستان امسال بدون بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان تاکنون گذشته است.

صالحی با اشاره به بیماری‌های دامی گفت: اجرای طرح واکسیناسیون دام از جمله واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان در مهار بیماری موثر بوده و در حال حاضر طرح واکسیناسیون بیش از ۸۰ هزار دام این شهرستان انجام و بیش از هزار نفر از مردم روستایی آموزش‌های پیشگیری از گسترش بیماری‌ها را فرا گرفته‌اند که موج مردمی برای ارتقاء سلامت عمومی تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه اجرای پیش سرد گوشت بعد از کشتار دام در پیشگیری از بیماری ها موثر است، یادآورشد: شهرداری تیران باید سردخانه گشتارگاه برای پیش سرد را تا پایان امسال احداث کند و گوشت ذبح شده پیش از عرضه در بازار در این سردخانه قرار گیرد.

کد خبر 337302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.