مشکل بیمه و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی پیگیری می شود

فرماندار اصفهان از پیگیری شورای آموزش‌وپرورش شهرستان برای حل مشکل بیمه و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی، عصر امروز (سه شنبه) در شورای آموزش پرورش شهرستان اصفهان ضمن تقدیر از حضور مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اظهار کرد: باور ما این است که آموزش‌وپرورش نه یک بنگاه اقتصادی  بلکه مجموعه‌ای است که برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی بابیان اینکه مشکلات باید با سعه‌صدر بیشتری مطرح شود، افزود: بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان استان اصفهان را دانش آموزان شهرستان اصفهان تشکیل می‌دهد و  این یعنی ۴۰ درصد دانش آموزان استان مربوط به یک حوزه فرمانداری و ۶۰ درصد مابقی مربوط به ۲۳ حوزه فرمانداری دیگر است که این امر توجه ویژه مسئولان به مشکلات شهرستان‌ها را طلب می‌کند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: با وجود اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش پرورش، مسئله این است که ۵۷۰ میلیارد تومان بدهی از سال ۸۹ تاکنون انباشته‌شده و انتظار تسویه‌حساب این دیون از دولت انتظار اشتباهی است و امکان آن در شرایط اقتصادی فعلی وجود ندارد.

رضوانی با اشاره به اینکه فصل تعیین بودجه سال ۹۷ فرارسیده است، افزود: از مسئولین آموزش پرورش درخواست داریم تعیین بودجه مناسب آموزش پرورش را از وزارتخانه مطبوع خود مطالبه کنند.

وی تأکید کرد: انتظار تأمین بودجه از دولت کار منطقی نیست چراکه وقتی اعتبار وجود ندارد دولت توان پرداخت ندارد درحالی‌که  پیگیری بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن نشان‌دهنده این است که با پیگیری و مطالبه بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

فرماندار اصفهان با اشاره به پیگیری استاندار  در راستای رفع مشکلات آموزش پرورش، گفت: مواردی که مربوط به شهرستان اصفهان بوده را با جدیت دنبال کرده‌ایم اما درخواست ما از مسئولان وزارتخانه آموزش‌وپرورش این است که مشکلات را با توجه بیشتری پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش اصفهان زمانی که وضعیت اقتصادی بهتری داشت ۵۰۰ میلیون تومان عوارض پرداخت می‌کرد که این میزان در حال حاضر به ۴ میلیارد تومان رسیده است و درخواست ما از شهرداری این است که عوارض شهرداری را باوجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی موجود کاهش دهند.

رضوانی ادامه داد: تأمین اعتبار جهت ایاب‌وذهاب دانش آموزان استثنایی به‌عنوان مصوبه این شورا به جلسه شورای شهر مطرح می‌شود ضمن اینکه مشکل بیمه ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی با توجه به شرایط خاص این دانش آموزان به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 337288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.