کمک‌های مردمی را به سوریه و لبنان نمی‌فرستیم

شهرضا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: مردم استان در سال گذشته ۸۳ میلیارد به این نهاد کمک کرده‌اند، این در حالی است که برخلاف بعضی شایعات، هیچ مبلغی از این کمک‌ها به به دیگر کشورها نظیر لبنان و سوریه ارسال نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حمیدرضا شیران شامگاه سه‌شنبه در همایش تجلیل از خیران و حامیان نیکوکار شهرضا اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۰۰ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان از محل صدقات مردمی و ۸۳ میلیارد از محل مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شد، تصریح کرد: سهم هر خانواده تحت پوشش از محل صدقات ۲۰۰ هزار تومان در سال و ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان از محل کمک‌های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان اینکه برخی افراد و بعضی رسانه‌های بیگانه با انتشار اخبار دروغی به دنبال بی‌اعتماد کردن مردم به کمیته امداد هستند، اظهار کرد: هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی به کشورهای سوریه و لبنان و فلسطین ارسال نمی‌شود، زیرا شرعا این کار حرام است.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد به کشورهای دیگر کمک کنیم، این مطلب را از طریق نوشتن پشت هر صندوق، به کمک‌کنندگان اعلام می‌کنیم.

شیران با بیان اینکه برخی افراد گمان می‌کنند، خانوارهای تحت پوشش این نهاد، مصرفی هستند، گفت: چهار میلیون نفر در کشور، معادل پنج درصد از جمعیت ایرانیان، تحت پوشش کمیته امداد هستند، در حالی که ۲۰ درصد محصولات دامی و کشاورزی، حدود ۲۰ درصد صنایع دستی و بیش از ۶۰ درصد فرش تولیدی در کشور، توسط این خانوارها تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان ۴۰ هزار حامی از ۲۵ هزار فرزند یتیم حمایت می‌کنند و ۱۴ هزار دانش‌آموز و پنج هزار دانشجو نیز از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)، استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان وی با بیان اینکه ۴۴ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان اصفهان اجرا می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار خانوار از شمار خانوارهای تحت پوشش خارج شدند، که درآمد چهار هزار خانوار از آن‌ها، به حداقل درآمد اعلام شده از سوی اداره کار رسیده بود.

وی با بیان اینکه در این استان چهار هزار خانوار دارای یک بیمار از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان، کهنسال هستند که توان کار کردن ندارند.

کد خبر 337285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.