قویترین خطوط مترو در ۴ گوشه جهان

شهرهای لندن، کپنهاگ، سائوپائولو و مونترال قویترین خطوط مترو را در جهان دارند.

به گزارش ایمنا، سیستم‌های قطار زیرزمینی برای دهه‌ها ارزان تر، قابل اعتمادتر و سهل‌تر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی بوده اند، شهر لندن یکی از بزرگترین سیستم های مترو در جهان را دارد. کپنهاگ دارای سیستم مترو با ریل کمتر است ولی به طور ۲۴ ساعته فعالیت دارد. سائوپائولو دارای تقریبا ۷۴ کیلومتر از خطوط مترو است، اما هر روز ۳.۳ میلیون مسافر جا به جا می کند. مونترال دارای یکی از پاکترین سیستم های مترو در دنیا است.

اما در دیگر نقاط دنیا چه می گذرد؟

هنگ کنگ: سیستم مترو در این شهر به پاک بودن، منظم بودن، ارزان بودن و راحت بودن مشهور است. سیستم وای فای رایگان در هر ایستگاه مترو وجود دارد. امکاناتی مانند کفپوش های لمسی در اختیار معلولان قرار دارد و واحدهای عمومی از قبیل مغازه ها، بانک ها و فروشگاه های مواد غذایی به راحتی قابل دسترس هستند.

سئول: تقریبا هفت میلیون مسافر را در روز از طریق ۹ خط حمل می کند و یکی از معدود سیستم های مترو دنیا با سرویس تلفن همراه و خطوط وای فای است. در زمستان مسافران این خطوط از صندلی‌های گرم لذت می برند.

لندن: اولین مترو زیرزمینی جهان در این شهر و در سال ۱۸۶۳ افتتاح شد. مترو لندن دارای واحدهای تهویه مطبوع و سیستم وای فای رایگان هستند. بیش از یک میلیارد سفر در سال از طریق خطوط مترو لندن انجام می شود.

پاریس: روزانه ۴.۵ میلیون نفر از طریق مترو پاریس جا به جا می شوند. متروی این شهر با ۲۴۵ ایستگاه در ۱۴ خط و ۸۷ کیلومتر مربع، در جهان شهرت دارد.

نیویورک: تمام قطارهای محلی و اکسپرس به طور ۲۴ ساعته در این شهر فعال هستند. عدم رعایت نظم و نظافت در مترو لندن جرم تلقی می شود.

توکیو: سیستم راه آهن توکیو افسانه ای است. فوق العاده سریع. حدود ۱۰۲ خط قطار می توانند ۱۴ میلیارد مسافر را در طول سال جا به جا کنند. توکیو بهترین سیستم مترو را در دنیا می تواند به نام خود ثبت کند.

منبع: شهرنوشت

کد خبر 337272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.