تولیدکنندگان موادغذایی کارت معاینه پزشکی دریافت کردند

دهاقان– مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان از صدور ۸۴۳ کارت معاینه پزشکی برای متصدیان تهیه، تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، ذبیح الله رسم با اشاره به عملکرد یک ساله واحد بهداشت محیط شهرستان، اظهار کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری به مواد خوردنی آشامیدنی و همچنین تبیین شرایط و نحوه صدور کارت معاینه پزشکی برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، تولید، نگهداری، حمل و نقل و توزیع، عرضه و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی متصدیان، مدیران و کارکنان مراکز، وسایل حمل و نقل و اماکن، ملزم به اخذ کارت معاینه پزشکی هستند، گفت: اعتبار این کارت شش ماه تا یک ساله است و سپس با بررسی های مجدد امکان تمدید فراهم می شود.

رسم ادامه داد: در یک سال گذشته ۳۶۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی دهاقان انجام شده که مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۷ متخلف بهداشتی به مرکز قضایی معرفی شده اند، تصریح کرد: در این مدت ۵۳ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه بهداشت و سلامت رسیدگی شده است.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان، ادامه داد: در زمینه آب آشامیدنی شهرستان، شش هزار و ۹۱۰ مورد کلرسنجی داشتیه‌ایم و ۳۴۸ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی نیز انجام شده است.

رسم با بیان اینکه دو هزار و ۹۹۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی از اماکن عمومی نظیر آرایشگاه ها، مدارس، مساجد و... نیز ۱۴۵ مورد بوده است.

وی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ اطلاع دهند، همچنین شهروندان در سراسر کشور می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی از طریق شماره تلفن‌ ۱۹۰ شکایات مربوط به مسایل بهداشت محیط خود را به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد.

کد خبر 337225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.