تخصیص ۶۰ درصد از عوارض شهری به توسعه اصفهان

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان اظهارکرد: شهروندان باید بدانند که ۵۵ تا ۶۰ درصد از بودجه شهرداری برای توسعه شهر، ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه برای نگهداری شهر، رفت و روب و نگهداری از درختان و ۲۵ درصد از بودجه برای جلوگیری از استهلاک شهر هزینه می‌شود.

مهدی زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امسال بودجه شهرداری اصفهان دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است که این رقم از محل پرداخت عوارض وصول و بر اساس همین عوارض پروژه‌های شهری انجام می‌شود، این در حالی است که گاهی شهروندان از پرداخت عوارض خودداری می‌کنند، زیرا اطلاع کافی از اینکه این عوارض در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود، ندارند.

وی گفت: شهروندان باید بدانند که ۵۵ تا ۶۰ درصد از بودجه شهرداری برای توسعه شهر، ۱۵ تا ۲۰ درصد از بودجه برای نگهداری شهر، رفت و روب و نگهداری از درختان و ۲۵ درصد از بودجه برای جلوگیری از استهلاک شهر هزینه می‌شود.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به قبوض عوارض کسب و پیشه، ادامه داد: نحوه محاسبات عوارض کسب و پیشه فرمول‌هایی دارد و تعیین آن طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بر اساس متراژ، موقعیت مکانی واحد تجاری و منطقه شهری انجام می شود.

زارعی افزود: پس از توزیع قبوض عوارض، تاکنون تنها ۲۰ درصد شهروندان نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و ۱۰ درصد در پرداخت عوارض کسب و پیشه اقدام کرده‌اند، در واقع می‌توان گفت مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض کسب و پیشه مطلوب نبوده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات موجود، چنانچه کسبه نسبت به پرداخت عوارض خود در سال جاری اقدام نکنند، سال آینده باید عوارض سال ۹۶ را به قیمت سال ۹۷ بپردازند.

وی با بیان اینکه شهروندان درباره نحوه چگونگی محاسبه قبوض عوارض می‌توانند ضرایب محاسبه را از شهرداری محل سکونت خود دریافت کنند، تصریح کرد: چنانچه فیش عوارض به دست تعدادی از شهروندان نرسیده، می‌توانند با در دست داشتن فیش سال‌های قبل یا تصویر فیش عوارض پلاک های مجاور ملک، به شهرداری محل سکونت خود مراجعه و فیش عوارض امسال را دریافت و آن را پرداخت کنند تا مشمول جرایم بعدی نشوند.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: عوارض منبع تامین مالی شهرداری‌ها برای جبران هزینه‌های توسعه و آبادانی هر چه بیشتر شهر است، از این رو عوارضی همچون نوسازی و عمران شهری، خودرو، کسب و پیشه و ... تعریف شده‌ است تا هزینه‌های نگهداری شهرها تامین شود.

کد خبر 337219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.