برگزیدگان نوزدهمین جشنوارۀ تئاتر استانی بسیج معرفی شدند

آیین اختتامیۀ نوزدهمین جشنوارۀ تئاتر استانی بسیج شامگاه _شنبه_ ۲۱ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرداد ماه سال جاری بود که جشنوارۀ تئاتر استانی بسیج، فراخوان خود را منتشر کرد. این جشنواره که با همکاری سازمان بسیج هنرمندان اصفهان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری استان، از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه در سالن سورۀ حوزه هنری و تالار هنر با رقابت هشت نمایش صحنه ای و سه نمایش خیابانی برگزار شده بود، شب گذشته با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

در این مراسم مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) حسین الهی دوست، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان، مجتبی شیروانیان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، محمدعلی انصاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پرویز طاهری، معاون هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان و... حضور داشتند.

جواد ایزددوست، دبیر نوزدهمین جشنوارۀ استانی تئاتر بسیج دربارۀ ویژگی های این دورۀ جشنواره گفت: نوزدهمین جشنوارۀ تئاتر استانی بسیج رویکردی متفاوت نسبت به ادوار گذشته داشت و به صورت آموزش محور برگزار شد، چرا که پرورش و تربیت استعدادهای جوان متعهد به باورها و فرهنگ های اصیل ایرانی اسلامی از جمله اهداف همۀ ما بود.

مدیر هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن تشکر از همۀ کسانی که در برپایی این جشنواره از هیچ کمکی دریغ نکرده بودند، ادامه داد: چراغ جشنواره در مردادماه با توزیع فراخوان روشن شد و پس از برگزاری کارگاه های آموزشی تعداد ۸۸ اثر در چهار بخش صحنه ای، خیابانی، نمایشنامه نویسی و استنداپ کمدی به دبیرخانۀ جشنواره رسید. پس از بازخوانی این آثار ۲۵ طرح در بخش نمایش صحنه ای و خیابانی انتخاب و با کمک اساتید راهنما به متون نمایشی تبدیل شد. هیئت بازبین نیز پس از بررسی این تعداد، ۱۱ اثر را برای ورود به مرحلۀ نهایی معرفی کرد که از ۱۷ بهمن ماه شاهد رقابت این آثار در سالن سوزه حوزه هنری و تالار هنر بودیم.

پس از قرائت بیانیۀ هیئت داوران جشنواره متشکل از ایوب آقاخانی، عبدالحی شماسی، مجید صدیقی، هوشنگ جمشیدیان و سیدمحسن هاشمی توسط مجید صدیقی، آرای آن ها در بخش نمایش خیابانی، صحنه ای، نمایشنامه نویسی و استنداپ کمدی به شرح زیر اعلام شد:

نمایش خیابانی

طرح و ایده: لوح تقدیر و جایزۀ نقدی بهترین طرح و ایده به مجتبی خلیلی برای نمایش "لایو" تعلق گرفت.

بازیگری مرد: هیئت داوران در این بخش رضا ملکی، ابوالفضل مرتضوی، محمد ماندگاری و احمد رضایی را به صورت مشترک برای ایفای نقش در نمایش "دیرین دیرین" شایستۀ تقدیر شناختند و تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی بهترین بازیگر مرد بخش خیابانی را به سیدپویا امامی بازیگر نمایش "لایو" اهدا کردند.

بازیگری زن: تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی این بخش به صورت مشترک به فاطمه رئیسیان و نجمه مستأجران برای بازی در نمایش "آشتفگان" رسید.

کارگردانی: مجتبی خلیلی، کارگردان نمایش "لایو" تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ این بخش را از آن خود کرد و نمایش "لایو" نیز به عنوان بهترین نمایش خیابانی جشنواره از سوی هیئت داوران معرفی شد.

نمایش صحنه ای

بهترین پوستر: لوح تقدیر و جایزۀ نقدی به غلامرضا عسکری طراح پوستر نمایش "آوای فاخته" تعلق گرفت.

بهترین موسیقی: محمد نادری، آهنگساز نمایش "تراژدی شیرین" لوح تقدیر و جایزۀ نقدی این بخش را دریافت کرد.

بهترین طراحی صحنه: لوح تقدیر و جایزه نقدی به هادی عسکری برای نمایش "آوای فاخته" اهدا شد.

بازیگری زن: ملیکا جعفری برای بازی در نمایش "یک دختر، یک سرباز" شایستۀ تقدیر شناخته شد و رتبه سوم این بخش به صورت مشترک به زهرا حسنی و انسیه خاوری بازیگران نمایش"تا مرز بی نهایت" تعلق گرفت. آرزو کرمی و آرزو شیروانی نیز برای ایفای نقش در نمایش "تراژدی شیرین رتبۀ دوم را کسب کردند و لوح  تقدیر و جایزۀ نقدی رتبۀ اول بازیگری زن به مژگان کوهی بازیگر نمایش "آوای فاخته" رسید.

بازیگری مرد: حسین طوقانی رتبه سوم این بخش را برای بازی در نمایش "یک دختر یک سرباز" دریافت کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبۀ دوم به هومن حیدری، برای بازی در نمایش "آوای فاخته" تعلق گرفت. تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی رتبۀ اول نیز در دستان مصطفی بیگدلی بازیگر نمایش "یونس جنگل حرا" جای گرفت و این هنرمند جایزۀ خود را به مادر شهید منوچهر بابایی تقدیم کرد.

کارگردانی: رتبه سوم این بخش به احمدرضا سلیمانی برای نمایش "یونس جنگل حرا" اهدا شد و محمد رادمهر رتبۀ دوم را برای کارگردانی نمایش "تراژدی شیرین" دریافت کرد. تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی رتبۀ اول به هادی عسکری برای کارگردانی نمایش"آوای فاخته" رسید.

نویسندگی: لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبۀ سوم بخش نویسندگی به صورت مشترک به کورش شمس برای نوشتن "زیر رادیکال چشمانت خون می‌بارد" و احمدرضا سلیمانی برای نمایشنامۀ "یونس جنگل حرا" اهدا شد و محمد جواد صرامی لوح تقدیر و جایزۀ نقدی رتبۀ دوم را برای نمایشنامۀ "تراژدی شیرین" دریافت کرد. رتبۀ اول این بخش نیز به هادی عسکری، نویسندۀ نمایشنامۀ "آوای فاخته"  رسید.
هیئت داوران نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج، نمایش"آوای فاخته" به کارگردانی هادی عسکری را به عنوان نمایش برگزیدۀ این دوره انتخاب و برای حضور در جشنوارۀ بین المللی تئاتر مقاومت معرفی کرد.

نمایشنامه نویسی

مهدی ایروانی برای نوشتن نمایشنامۀ "پیک نیک در ایوان جنگ" و سید مسعود موسوی برای نمایشنامۀ "جعبۀ سیاه" شایستۀ تقدیر معرفی شد.

استنداپ کمدی

محسن رادور برای اجرای "تفاوت برخورد انسان ها" و احسان مقصودی برای اجرایی به نام "بازی های زندگی" شایستۀ تقدیر شناخته شد.

پس از برگزاری اختتامیۀ جشنوارۀ تئاتر استانی بسیج، مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین جشنوارۀ سرود هنرمندان بسیج، اولین جشنوارۀ تولیدات هنری بسیج  و همچنین آیین رونمایی از نماهنگ "صدای ما" به خوانندگی سید حمزه موسوی که با حمایت سازمان بسیج هنرمندان اصفهان تولید شده بود نیز برگزار شد و نوای "الله اکبر" حاضران، همزمان با همۀ مردم کشور، رأس ساعت ۲۱ در سالن فرشچیان پیچید.

کد خبر 337081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.