۲۲ بهمن مظهر وحدت ملی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: ۲۲ بهمن مظهر وحدت ملی است، بنابراین در این روز باید تمام ملت در کنار هم قرار گیرند و نباید عده‌ای به خود اجازه بدهند که در این صفوف شکاف ایجاد کنند، چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به آرامش و وحدت نیاز دارد.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: تقوای جامع و حقیقی آن است که همراه با بصیرت و آگاهی کامل از وضعیت جامعه و دوستان و دشمنان باشد و برهمین اساس دشمن شناسی یکی از وظایف مهم مسلمانان است.

وی افزود: همان گونه که یکتاپرستی نیاز به شناخت و معرفت دارد، شناخت دشمنان دین و ظالمان و طغیان گران علیه بشریت نیز نیاز به بصیرت دقیق دارد از این رو باید گفت مسلمانان در طول تاریخ بیش‌ترین لطمه را از عدم آشنایی با سیاست بازی ها، تبلیغات دروغین و مکرهای دشمنان خورده‌اند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دشمنان همواره به‌ دنبال فریب امت‌ها، به‌ویژه مسلمانان هستند و با روش‌های مختلف و استفاده از چهره‌های به ظاهر متدین، بزرگترین خیانت‌ها را به دین و مردم مسلمان می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن به مسلمانان هشدار داده است، که فریب دشمن را نخورید، اسرار اسلام و مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار ندهید، آنان را راز دار خود ندانید، به آنان اعتماد نکنید، آنان با اساس اسلام و اعتقاد مسلمانان کینه و دشمنی دارند و از اطلاعات داخلی مسلمانان علیه آنان استفاده می‌کنند.

سرافراز اضافه کرد: خداوند متعال در آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل عمران می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، محرم اسراری از غیر خود انتخاب نکنید، آنها از هر گونه شر و فسادی درباره شما کوتاهی نمی کنند، آنها دوست دارند شما در زحمت و رنج باشید (نشانه‌های) دشمنی از دهان و کلام آنها آشکار است و آنچه در دل پنهان دارند از آن هم مهم تر است و فهم این آیات الهی نیاز به بصیرت و تعقل دارد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اگر دوستی از سوی یک طرف باشد، مایه ذلت و خودباختگی و احساس حقارت است، از سوی دیگر لبخند دشمن حکایت از تمایل و دوستی ندارد، بلکه برای فریب ما لبخند می‌زند از این رو مقام معظم رهبری فرمودند: دستکش مخملی در دست چدنی است.

وی متذکر شد: باید به این مهم توجه داشت که در گفتار دشمن باید دقت کرد، چراکه در لابه‌لای سخنان آنان کینه و نفرت موج می‌زند، البته آنچه دشمن در دل دارند، بسیار بیشتر از آنچه در زبانشان اظهار می‌کنند بوده و بر همین اساس برای تشخیص آن بصیرت لازم است تا عمق نفرت آنان درک شود.

سرافراز گفت: دشمن نسبت به مسلمانان کینه دارد، و بر همین اساس حس انتقام جویی داشته و یکی از امدادهای غیبی خداوند، بیان نورانی قرآنی است، که چهره دشمن را افشا می‌کند، روحیه آنان را به ما نشان می‌دهد تا اغفال نشویم و آگاه و هوشیار باشیم.

وی افزود: باید به این مهم توجه داشت که به بهانه جذب کفار «محارب»، به آنان محبت نباید کرد؛ زیرا انگیزه واقعی این محبت، ترس، طمع یا خود باختگی است، از سوی دیگر دشمن با هر موفقیت مسلمانان، خشمگین و با هر زیانی به آنان، خوشحال می‌شوند از این رو باید گفت ایستادگی، مقاومت و تقوای الهی، تنها راه مقابله با دشمنان است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اگر جامعه‌ای در برابر دشمنان ایستادگی کند و بصیرت و خداترسی را سبک زندگی خود قرار دهد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و بر همین اساس خداوند متعال در آیه ۱۲ سوره آل عمران می‌فرمایند: اگر صبر و تقوا پیشه کنید، دسیسه آنان هیچ ضرری برشما وارد نمی کنند.

وی ادامه داد: اگر آیات کریمه قرآن را با تدبیر مرور کنیم، در می‌یابیم که دشمن کیست و چه اندیشه‌هایی در سر می پروراند لذا کسانی که همواره علیه قرآن، پیامبر(ص) و مسلمانان دسیسه می‌کنند و چهره رئوف و نورانی اسلام را دگرگون و خشن معرفی می‌کنند، اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز آمریکا، انگلیس و صهیونیست دشمن حقیقی اسلام و امت اسلامی هستند و به تعبیر رهبر معظم، اینها از داعش بدتر و خطرناک ترند، بنابراین باید گفت در امنیت بودن مسلمانان در برابر نقشه‌های شوم دشمنان مشروط به استقامت و هوشیاری و داشتن تقوی است، و تنها در این صورت است که امنیت آنها تضمین خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر اظهار کرد: روزهای بهمن ماه یادآور ایّامی ماندگار و فراموش نشدن در تاریخ ملت بزرگ ایران است، و بدون شک پیروزی انقلاب معجزه خداوند متعال بود که به دست معجزه‌گر روح الله الموسوی الخمینی (ره) اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد:باید توجه داشت انقلاب اسلامی، انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن انقلاب عده‌ای قلیل با اعتقادی وسیع و راسخ و ایمان کامل به خدا، نیروهای کفر و باطل را در هم شکستند و رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداختند.

سرافراز متذکر شد: مردم ایران خود را برای برپایی بزرگترین مانور ملّی و نمایش اقتدار نظام در روز ۲۲ بهمن آماده کرده‌اند و با توجه به شرایط تاریخی و اوضاع سیاسی ایران و منطقه و جهان ایجاب می‌کندکه نسبت به این رویداد مهم دقت و حسّاسیّت بیشتری نشان دهیم.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در بالاترین سطح از دشمنی با این نظام قرار دارند و به حمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران هم در اوج عزت و اقتدار و آمادگی قرار دارد لذا دشمنان برنمی‌تابند و کاملا اوضاع ایران اسلامی را رصد می‌کنند.

امام جمعه فولادشهر گفت: باید توجه داشت اگر مردم همچون سال‌های گذشته در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال، پرشور و بانشاط داشته باشند مشخص است که آنها نمی‌توانند با این نظام و با این ملت کاری کنند.

وی اظهار کرد: اما اگر حضور مردم ضعیف باشد آنوقت دشمنان بوق‌های تبلیغاتی خودشان را به راه می‌اندازند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است، و مردم ناامید، دلسرد و سرخورده شده‌اند و در اینجاست که راه را برای دخالت، سلطه و پنجه انداختن بر این کشور هموار می‌بینند.

سرافراز افزود: شرایطی که اکنون در منطقه و جهان شاهد آن هستیم، خبر از فتنه‌ها و توطئه‌های جدیدی از طرف جبهه استکبار و صهیونیم علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران دارد از این رو فردا، ۲۲ بهمن از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی و هجمه‌ها و آرایش مرموز و گسترده همه دشمنان ملت ایران، انتظار می‌رود همه آحاد مردم شریف ایران برای عزت و سربلندی بیشتر ایران اسلامی در این حماسه و جشن ملی ۲۲ بهمن، حضور یافته و دِین خود را به امام و شهیدان انقلاب که عزت و اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را به ارمغان آورده‌اند به‌خوبی ادا کنند.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: بدون شک حضور پرشور میلیونی مردم همچون آبی است، که بر روی آتش فتنه‌ها ریخته می‌شود و باعث یأس و ناامیدی و عقب‌گرد دشمنان ملت ایران خواهد شد و به فضل الهی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: ۲۲ بهمن امسال از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود و همه خواهند آمد.

وی اضافه کرد: ۲۲ بهمن مظهر وحدت ملی است، بنابراین در این روز باید تمام ملت در کنار هم قرار گیرند و نباید عده‌ای به خود اجازه بدهند که در این صفوف شکاف ایجاد کنند، چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به آرامش و وحدت نیاز دارد.

کد خبر 337072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.