۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
رو در رو با "همایون اسعدیان"

هفتمین کارگاه انتقال تجربه دفتر تخصصی سینما _سه شنبه_ ۲۴ بهمن ماه با حضور کارگردان فیلم "طلا و مس" برگزار می‌شود.

رییس دفتر تخصصی سینما در گفت و گو با ایمنا، پیرامون برپایی این برنامه اظهار کرد: در سلسله نشست های انتقال تجربه از فیلمسازان و فیلمنامه نویسان مطرح کشور دعوت به عمل می آید تا برای علاقمندان به این رشته، از تجربه های خود بگویند و علت شاخص شدن آثارشان را بازگو کنند.

مصطفی حیدری با اشاره به مهمان این هفتۀ کارگاه انتقال تجربه گفت: محور اصلی فعالیت های دفتر تخصصی سینما در حوزۀ فیلمنامه است و به همین جهت در هفتمین کارگاه انتقال تجربه، همایون اسعدیان از تجربه های خود در این حوزه خواهد گفت.

وی افزود: همایون اسعدیان در اصفهان به دنیا آمده و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌های آموزش فیلمسازی آغاز کرده است. او از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۳ در فیلم های متعدد سینمایی به عنوان برنامه ریز، دستیار کارگردان و عکاس حضور داشته و نخستین فیلم خود را به نام "نیش" در سال ۱۳۷۳ کارگردانی کرده است. از دیگر آثار اسعدیان به عنوان نویسنده و کارگردان می توان به "شب روباه"، "شوخی"، "آخر بازی"، "طلا و مس"، "بوسیدن روی ماه" و "یک روز به خصوص" اشاره کرد. نامزدی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی چهاردهمین دوره جشنواره فجر برای فیلم "مرد آفتابی"، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نوزدهمین دوره جشنواره فجر و کسب دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در همین دوره برای فیلم "آخر بازی" و کسب تندیس بهترین کارگردانی دوازدهمین جشن دنیای تصویر و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از جمله افتخارات اوست.

علاقمندان برای شرکت در کارگاه انتقال تجربه با حضور این کارگردان و فیلمنامه نویس، می توانند پس از ثبت نام در دفتر تخصصی سینما _سه شنبه_ ۲۴ بهمن ماه رأس ساعت ۱۶ به سالن کنفرانس کتابخانۀ مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 337034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.