مهرعلیزاده: کاری نکنیم تکمیل خط دو و سه مترو ۳۴ سال زمان ببرد

استاندار اصفهان گفت: هنوز شبکه خط یک مترو کامل نشده و ممکن است تکمیل خط دوم و سوم آن ۳۴ سال زمان ببرد، بنابراین باید جمعی از مدیران شهری گرد هم آمده و راهکارهایی را ارایه دهند تا پروژه‌ مترو طی دو سال به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز (شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های زیست محیطی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌توانیم کارنامه خود را مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم تا چه اندازه در جهت افزایش اعتقاد، آرامش و میهن‌دوستی مردم حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: خوشحال هستیم توفیق خدمت به مردم را داریم، اما صرف خوشحالی هنر نیست، بلکه باید دید به چه میزان در مسئولیتی که به ما سپرده شده، تلاش کرده‌ایم و شاکر واقعی بودن این است که ببینیم چه کرده‌ایم.

استاندار اصفهان ادامه داد: شهرداری بیش از هر نهاد دیگری با مردم سر و کار دارد و از نظافت تا حمل و نقل شهری مربوط به این نهاد است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: شهر یک موجود زنده است، انسان و شهر با هم ارتباط برقرار کرده و با کمک یکدیگر شهر را می‌سازیم، در صورتی که تردد موتورسیکلت‌ها و ترافیک احساس بدی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی گفت: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد رضایت مردم ناشی از خدماتی است که باید از شهرداری دریافت کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مهمترین نهاد فرهنگی برای توسعه و ارتقا فرهنگ عامه مردم شهرداری است، اظهار کرد: ترافیک و رفع آن مسأله مهمی است که به میزان زیادی با فرهنگ عامه مردم در ارتباط بوده و در آن تأثیرگذار است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: بخش عمده فرهنگ مردم به ارتباطات گسترده آنها با یکدیگر برمی‌گردد، به طوری که بر اساس آمار، میزان عصبانیت مردم ایران بسیار بالا ارزیابی شده، اما با علایم و آموزش‌ها و یادآوری‌های مکرر می‌توان رفتارهای ترافیکی شهروندان را اصلاح کرد، بنابراین شهرداری در رفع مشکلات ترافیکی نقش زیادی بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر از سوی مردم انتخاب شدند، شهردار اصفهان انتخاب همین شورا است، بنابراین باید سعی کنیم در جامعه خوبی‌ها، اخلاق، دین‌مداری و احترام به دیگران را حفظ کنیم، زیرا ادعا داریم که ایران در مسایل فرهنگی بسیار غنی است. اسلام نیز در تکمیل تعالیم و فرهنگ ایرانی موثر بوده و شهید مطهری در مورد خدمات متقابل ایران و اسلام مطالب زیادی نوشته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: باید برای جبران مافات گذشته تلاش کنیم، اما نباید به هر دلیلی از جمله تحریم‌ها و نگاه‌های محدود و در نظر نگرفتن توانمندی‌ها و قابلیت‌های گذشته دست از کار بکشیم.

مهرعلیزاده با طرح این پرسش که «جای بخش خصوصی در مترو اصفهان کجاست؟» گفت: در حال حاضر سر فاصله حرکت مترو ۱۵ دقیقه است، بنابراین آیا نمی‌توان تعداد ۳۱ واگن فعلی مترو را به ۴۰ عدد رساند تا سرفاصله حرکت واگن‌ها کمتر شود و مردم از این وسیله حمل و نقل عمومی پاک استفاده کنند؟

وی اضافه کرد: هنوز شبکه خط یک مترو کامل نشده و ممکن است برای تکمیل خط دوم و سوم آن ۳۴ سال زمان ببرد. باید جمعی از مدیران شهری گرد هم آمده و راهکارهایی را ارایه دهند تا پروژه‌ مترو طی دو سال به اتمام برسد.

استاندار اصفهان گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز به تازگی به ناوگان اضافه شده که رقم بسیار کمی است، زیرا بر اساس برنامه سال ۹۲ قرار بود ۵۰۰ دستگاه به ناوگان اضافه شود. در همین راستا می‌توان شرکت‌های دیگری را در کنار اتوبوسرانی فعال کرد تا با یکدیگر رقابت کنند و در نتیجه آن، ناوگان علاوه بر نوسازی، رونق بگیرد.

مهرعلیزاده افزود: اقداماتی نیز در خصوص کاهش آلاینده‌های ناشی از صنایع و کویرزدایی در سطح استان در حال انجام است، زیرا اگر امروز به این امر توجه نکنیم ریزگردها به شهر آمده و مستقیم وارد خون شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزین سوز چهار برابر یک خودرو سواری است، گفت: در شهر اصفهان یک میلیون موتورسیکلت تردد می‌کند، بنابراین باید در یک برنامه زمانبندی فشرده برای ارایه تسهیلات به شهروندان، موتورهای برقی را جایگزین کنیم تا محیط شهری برای مردم پاک شود.

استاندار اصفهان در پایان با اشاره به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: با توجه به طمع‌هایی که دشمنان در ارتباط با اعتراضات اخیر داشتند تا در معنویات مردم اثر بگذارند، از همه مردم می‌خواهیم که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده داشته باشند و نشان دهند که دین، اعتقاد، آزادی نظام خود را با هیچ چیز عوض نخواهند کرد.

کد خبر 337031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.