نوروزی: عدم تخصیص بودجه، علت اصلی تأخیر در بهره‌برداری از مترو است

شهردار اصفهان گفت: علت اصلی تکمیل نشدن خط یک مترو بعد از ۱۷ سال تنها مشکلات میراثی نبوده، بلکه عدم تخصیص بودجه لازم مهمترین دلیل این تأخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: پروژه‌هایی که امروز توسط شهرداری افتتاح شد، به معنای پرداختن به علل و منشأ اصلی آلودگی هوای شهر است.

وی افزود: اصفهان تحت تأثیر بسیاری از عوامل منفی قرار گرفته که هوا، محیط زیست اصفهان، رفاه عمومی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان در معرض خطر ریزگردهای تالاب گاوخونی است که منشا آن نبود آب در بستر تالاب است، ادامه داد: غرب و جنوب اصفهان نیز در معرض آلاینده‌ها قرار گرفته، در واقع اصفهان در معرض دود صنایع است که بی‌توجهی به آن می‌تواند آثار سویی به همراه داشته باشد، بنابراین توجه استاندار و مجموعه مدیران به مسایل زیست محیطی و بهداشتی و سلامت ضروری است.

ایجاد نشاط یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه است

شهردار اصفهان با اشاره به سی و نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال شهرداری اصفهان با نگاهی جدید بر مبنای دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و جلب مشارکت در عرصه‌هایی که می‌تواند باعث تقویت نظام و زمینه‌ساز حضور مردم باشد، فعالیت‌های خود را در دهه فجر آغاز کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد زمینه حضور مردم در صحنه و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان، بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه و جشن به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به استقبال مردم از برنامه‌های دهه فجر گفت: ایجاد نشاط و شادابی در مناطق مختلف شهر، یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های مناسبت‌های ملی و مذهبی برای حضور مردم همراه با فضایی شاد استفاده کنیم.

به حرمت شهادت حضرت زهرا(س) چهار شب برنامه های شادی تعطیل شد

شهردار اصفهان یادآور شد: چهار شب نخست دهه فجر، مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود، از این رو به حرمت حضرت زهرا(س) برنامه‌های شاد تعطیل و پس از آن تمام برنامه‌ها با جدیت و رعایت شئونات استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگزار شد.

نوروزی با اشاره به توجه ویژه شهرداری به بخش حمل و نقل عمومی گفت: یک سوم بودجه سال آینده به بخش حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت ۱۷ سال، خط اول مترو هنوز تکمیل نشده است، افزود: در بررسی بودجه، می‌بینیم که علت اصلی عدم تکمیل خط یک مترو تنها مشکلات میراثی نبوده، بلکه عدم تخصیص بودجه لازم علت مهم تأخیر در بهره‌برداری از خط یک بوده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در بودجه سال آینده ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار تنها برای مترو در نظر گرفته شده است.

دست مدیران استانی باز و مسیرها هموار شود

نوروزی عنوان کرد: به مردم قول دادیم تا پایان امسال چهار کیلومتر باقی مانده خط یک مترو را به پایان برسانیم، اگرچه نیمی از آن ایستگاه‌ها هنوز تکمیل نبود، اما به صورت جدی پیگیر هستیم تا ایستگاه‌های خط یک تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بتوانند از این امکان که می‌تواند در راستای سلامت و محیط زیست آنها مثمر ثمر باشد، استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه شهر است. در این راستا در نظر داریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: تمام دستگاههای اجرایی، کارآفرینان و افرادی که به اصفهان علاقه دارند باید کمک کنند تا شاهد شهری پویا با هوایی پاک و بدون ترافیک باشیم و به مرکز گردشگری ایران و جهان تبدیل شویم.

نوروزی با بیان اینکه باید دست مدیران استانی باز و مسیرها هموار شود، گفت: آماده خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و جلب رضایت مردیم هستیم، زیرا معتقدیم رضایت مردم می‌تواند راهی برای زندگی سالم باشد.

کد خبر 337026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.