کوه صفه در جشن پیروزی انقلاب میزبان ورزشکاران شد

همایش بزرگ ورزشی جشن پیروزی انقلاب در کوه صفه برپا شد؛ ورزشکاران رشته‌های مختلف در این برنامه حضور پیدا کرده و ارتباط نزدیک خانواده با ورزش سبب شد تا زمینه آشنایی بیشتر مردم اصفهان با رشته‌های ورزشی فراهم آید.

به گزارش ایمنا، ورزش صبح‌گاهی یکی از تفریحات بسیار سالم است که سبب شادابی و سرزندگی در انسان می‌شود، اراده انجام ورزش در صبح سرد زمستانی انسان را برای رسیدن به موفقیت آماده می‌کند، ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز نشان از اراده ملتی دارد که برای آینده خود تصمیمی عظیم گرفتند.

برگزاری همایش بزرگ ورزشی در کوه صفه اصفهان همزمان با ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انگیزه‌ای مضاعف برای حضور ورزشکاران در این همایش که به همت معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برپا شده بود، فراهم آورد.

کوه صفه اصفهان هر صبح میعادگاه ورزشکارانی است که به این مکان زیبا می‌آیند؛ روزهای جمعه این استقبال بیشتر است و کسانی که از گرفتاری‌های هفتگی خود رهایی یافته‌اند می‌توانند به این مکان آمده و لحظاتی ورزش کنند. روز جمعه ۱۹ بهمن ماه نیز علاقه‌مندان به ورزش در جشن پیروزی انقلاب حضور پیدا کردند و در کنار ورزشکاران حرفه‌ای به ورزش پرداختند.

با آنکه هوا سرد بود، اما حضور پرشور مردم این محفل ورزشی را گرم کرد، از ساعتی قبل از آغاز برنامه ورزشکاران در ایستگاه ورزشی کوه صفه گرد هم آمدند و مردم نیز در این برنامه شرکت کردند. هنوز جایگاه آماده نشده بود و تشک‌های تمرین بر روی زمین به‌صورت کامل پهن نشده بود که ورزشکاران و مردم شروع به ورزش کردند.

عده‌ای در طناب‌کشی شرکت می‌کردند و عده‌ای دیگر هنر خود را در پرتاب دارت به نمایش می‌گذاشتند، خیلی زود شور و هیجانی وصف ناشدنی این میدان را فرا گرفت. ورزشکاران اسپوکس چوب‌های خود را در اختیار مردم قرار می‌دادند تا بتوانند با این ورزش ارتباط بیشتری برقرار کنند، میز فوتبال دستی که آماده شد عده‌ای گرد آن جمع شده و دور این میز بلند بازی خود را آغاز کردند.

پس از آنکه سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در میدان ورزشی کوه صفه طنین انداز شد، حاضران به دور محوطه مشخص شده گرد هم آمدند تا شاهد هنرنمایی ورزشکاران اصفهانی باشند.

آغاز مراسم با ضرب ورزش باستانی شور و هیجانی خاص به کوه صفه داد، صدای گرم مرشد که سرودهای انقلابی را به افتخار پیروزی انقلاب اسلامی می‌خواند بسیار شنیدنی بود. زنگ زورخانه هر بار که به صدا درمی‌آمد دل حاضران به شوق مرام پهلوانی مردم ایران زمین به تپش می‌افتاد و هنرنمایی ورزشکار جوان باستانی‌کار با تشویق حاضران همراه می‌شد.

ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی یک‌ به‌ یک به میدان می‌آمدند و مهارت‌های ورزشی خود را به نمایش می‌گذاشتند، جمعیت آن‌قدر زیاد شد که حلقه فعالیت ورزشکاران محدودتر می‌شد اما ورزشکاران با صبر به اجرای برنامه می‌پرداختند، حضور ورزشکاران هیأت انجمن‌های ورزشی شور و هیجانی خاص به میدان ورزشی داده بود و توجه حاضران را به خود جلب می‌کرد.

از کاراته و بیس‌بال که بگذریم برخی از ورزش‌ها برای اولین بار به مردم معرفی می‌شد و حاضران با علاقه زیاد به توضیحاتی که توسط این ورزشکاران داده می‌شد گوش فرا می‌دادند. اسپوکس، پرتاب دارت، کوه‌پیمایی، ووشو، کشتی پهلوانی، ورزش باستانی، کاراته، فلوربال، فوتبال دستی، کیک بوکس، تکواندو، ساواته، طناب‌کشی، پاراگلایدر، پارکور و سافتبال از جمله ورزش‌هایی بود که در این مراسم به نمایش گذاشته شد.

خانواده‌هایی که با کودکان خود به این مراسم آمده بودند با این ورزش‌ها آشنا می‌شدند و ورزشکاران و مربیان با صبر و حوصله به سوال‌هایی که این خانواده‌ها داشتند پاسخ می‌دادند، این امکان برای خانواده‌ها فراهم آمده بود تا از نزدیک با ورزش‌های مختلف آشنا شوند، امکانی که کمتر برای مردم پدید می‌آید. اگر بخواهیم این تعداد ورزش را در کنار هم به مقایسه بگذاریم باید روزها وقت گذاشته و به باشگاه‌های مختلف برویم، این همایش بزرگ ورزشی نعمتی بزرگ برای علاقه‌مندان به ورزش بود.

از دیگر امکاناتی که در این برنامه فراهم آمد، فرصت ثبت‌نام علاقه‌مندان بود، اگر کسی به رشته‌ای خاص علاقه پیدا می‌کرد می‌توانست در این همایش با مسئولان ورزشی ارتباط برقرار کرده و آدرس باشگاه‌های مختلف را جویا شود و این نعمتی بزرگ بود. حتی امکان ثبت‌نام هم در روز جمعه فراهم آمده بود.

کد خبر 337023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.