مهرعلیزاده: شهرداری اصفهان برنامه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد

استاندار اصفهان گفت: افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با توجه به حجم عظیم خودروهای سنگین و آلایندگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده ظهر امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح طرح‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز چند طرح اساسی و موثر در کنترل و کاهش آلایندگی هوای شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مرکز پایش و کنترل آلایندگی هوا در پنج نقطه از شهر اصفهان راه‌اندازی شد تا ابعاد مختلف آلودگی هوا پایش شود. این مرکز در کنار مراکز سازمان محیط زیست و اداره هواشناسی به صورت هم‌افزایی فعالیت می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت آلایندگی هوای شهر اصفهان به دست آوریم باید مراکز پایش هوا را در شهر توسعه دهیم.

مهرعلیزاده در خصوص راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهر اصفهان گفت: افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با توجه به حجم عظیم خودروهای سنگین و آلایندگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که سیستم قطار شهری اصفهان و حومه به طور کامل راه‌اندازی نشده است، می‌توان با استفاده از این مرکز آلایندگی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را کنترل کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ناوگان شهری استان نیازمند نو شدن است و باید حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شود. برای تحقق این مهم باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و نباید معطل بودجه از مرکز شد.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: اگرچه اکنون دولت بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و اختصاص یارانه بیشتر به این حوزه اهتمام ورزیده است، اما باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی، خرید واگن‌های قطار شهری و اجرای خط دو و سه مترو استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وارد شدن واگن‌های بخش خصوصی به خط یک مترو می‌توان سرفاصله حرکت مترو در ایستگاه‌ها را از ۱۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش داد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این زمینه بسیار علاقه مند است و برنامه‌های خوبی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی داخلی و خارجی در دستور کار دارد.

کد خبر 337022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.