سه پروژه زیست محیطی شهرداری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سه پروژه زیست محیطی شامل مرکز کنترل کیفی هوای شهر، ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین به بهره‌برداری می‌رسد.

 علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجا که تا کنون اطلاعات درستی از شاخص‌های آلودگی هوا وجود نداشت، راه‌اندازی مرکز کنترل کیفی هوای شهر در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: این مرکز که میزان آلاینده‌های هوای شهر را اندازه‌گیری می‌کند، صبح امروز با حضور استاندار و شهردار اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از ایجاد ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت خبر داد و گفت: امروز از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و صوت به همراه اپلیکیشن موبایلی آن نیز رونمایی خواهد شد تا شهروندان به آسانی وضعیت هوای شهر را رصد کنند.

صلواتی ادامه داد: جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به صورت تخصصی و کارشناسی و طبق نظر سازمان محیط زیست و هواشناسی اصفهان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، نیمی از آلودگی هوای شهر تهران مربوط به تردد خودروهای سنگین است که در اصفهان نیز با مقیاس کوچک‌تر آن روبرو هستیم، به همین دلیل نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در اصفهان احداث شد که در نوع خود اتفاق بی‌نظیری محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه این نخستین مرکز معاینه فنی خودرهای سنگین شهری است که کامیون‌ها و اتوبوس‌های شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: این مرکز به محل پارک خودروها، محل استراحت رانندگان و محل تعمیرات خرابی خودروها نیز مجهز است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز شنبه بیست و یکم بهمن ماه، سه پروژه زیست محیطی شامل مرکز کنترل کیفی هوای شهر، ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با حضور مدیران استانی و شهری اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 336974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.