رضوانی: وعده ای برای زمان پرداخت خسارت کشاورزان نمی دهم

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه کشاورزان شرق اصفهان اعتصاب نکرده اند، گفت: با کمک مدیران استان، نمایندگان مجلس و صندوق خسارات کشاورزی قرار است بخشی از خسارات کشاورزان اصفهان پرداخت شود.

احمد رضوانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا در خصوص اعتراضات اخیر کشاورزان شرق اصفهان و آوردن تراکتورهای خود در کنار جاده ها، تاکید کرد: کشاورزان شرق اصفهان اعتصاب نکرده اند، البته ما پیگیر مشکلات کشاورزان هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که «چه اقدامی برای حل مشکل کشاورزان شرق اصفهان انجام داده اید؟»، اظهار کرد: مشکلات کشاورزان توسط استاندار اصفهان، نظام صنفی کشاورزی اصفهان، مسئولان آب منطقه ای و جهادکشاورزی در جلسات مختلف در حال بررسی است و با توجه به کمبود آب و اینکه در سال آبی جاری، حق‌آبه کشاورزان برای کشت پاییزه تامین نشده با کمک مدیران استان، نمایندگان مجلس و صندوق خسارت کشاورزی قرار است بخشی از خسارات کشاورزان اصفهان پرداخت شود.

فرماندار اصفهان در خصوص اینکه «چه زمانی خسارت کشاورزان پرداخت می شود؟»، گفت: امیدواریم به زودی خسارت کشاورزان پرداخت شود و باید روال قانونی آن طی شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه «آیا قبل از عید خسارت کشاورزان اصفهان پرداخت می شود یا خیر؟» تاکید کرد: نمی توانم در این خصوص قول و وعده ای دهم.  

به گزارش ایمنا، حدود یک ماه پیش کشاورزان منطقه شرق اصفهان در اعتراض به اینکه حق آبه آنها در سال آبی جاری تخصیص داده نشده با آوردن حدود ۱۰۰ تراکتور به کنار جاده دست به تجمع زدند و اعلام کردند که این تجمعات در اعتراض به خشکی زاینده‌رود و تحویل ندادن حق آبه کشاورزان شرق اصفهان صورت گرفته است، اما به دلیل همزمانی این اعتراضات با ناآرامی های اخیر کشاورزان اعلام کردند که به دلیل مصلحت ملی دست از تجمع برمی دارند. متاسفانه کشاورزان به دلیل اجرایی نشدن به دلیل سخت تر شدن مشکلات خود و فشارهای بانک کشاورزی برای دریافت اصل وام و سود تسهیلات خود از کشاورزان دوباره با آوردن تراکتورهای خود به کنار جاده دست به تجمع زده اند.

همچنین افشانی، معاون وزیر کشور ۲۹ دی ماه امسال در نشست مشترک مسئولان، شوراها، دهیاران شرق اصفهان، اعلام کرد که «به هر میزانی که آب در پشت سد جمع شود به همان میزان می‌توان از آن آب خارج کرد. حجم آب پشت سد زاینده رود میزانی نیست که برای کشاورزان رها شود.»

کد خبر 336454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.