روسری بردارها از خارج دستور می گیرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان‌های فاسقی هستند که از غرب دستور می‌گیرند گفت: زنی که در یک خیابان روسری خود را برداشته است، از خارج دستور می گیرد، آنها می‌خواهند حجاب را در نظر مومنان کم‌رنگ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: بسیاری از گناهان و ناهنجاری ها به وسیله زبان صورت می گیرد. امیدوارم خدا به ما توفیق دهد از تهمت و غیبت و سایر گناهان زبانی خودداری کنیم چرا که امام متقین هم در این زمینه فرموده اند:"به خدا نمی بینم متقی که تقوایش به نفعش باشد؛ مگر اینکه زبانش را کنترل کند."

وی تأکید کرد: بحث ما در هفته های گذشته در خطبه نخست، موانع رشد عقل و روشن بینی بوده است.هفته گذشته راجع به تاثیرات دوست و رفیق صحبت کردیم و گفتیم انسان تغییر پذیر است، هم می تواند ملکوتی شود، هم ممکن است به جایی برسد که از حیوان هم بدتر شود.

طباطبایی نژاد افزود: انتخاب همسر هم یکی از مواردی است که روی انسان تاثیر زیادی دارد و بنابراین موقع انتخاب همسر نباید فقط به زیبایی و ثروت وی توجه شود؛ بلکه باید فکر کنید که آیا وی می تواند مادر خوبی برای فرزندان شما باشد و آنها را درست تربیت کند یا خیر.

 انتشار دروغ در فضای مجازی جزء عمل انسان به حساب می آید

وی افزود: انسان‌های فاسقی هستند که از غرب دستور می‌گیرند، زنی که در یک خیابان روسری خود را برداشته است، از خارج دستور گرفته است و آنها می‌خواهند حجاب را در نظر مومنان کم‌رنگ کنند؛ وقتی انسان با گناه مأنوس شود،  نسبت به آن بی‌باک می‌شود و رفیق گناهکار انسان را به گناه می‌کشاند. اقدامات این زنان هم که در هفته های اخیر روسری از سر برداشته اند، خودجوش نیست و اینها از کشورهای دیگر دستور می گیرند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در دین ما دو خصلت مهم برای دوست یابی مطرح شده است که باید مورد توجه باشد، نخست اینکه اهل حفظ نماز و نماز اول وقت باشد و دوم اینکه در سختی و راحتی به دوستانش کمک کند. در قیامت همه دوستان با یکدیگر دعوا دارند که چرا من را گمراه کردی، اما متقین در آن روز مشکلی ندارند.

امام جمعه اصفهان خطبه دوم  را هم با تذکر این مطلب آغاز کرد که حرفهای انسان هم جزیی از عمل اوست و افزود: بعد از این همه دروغی که در فضای مجازی منتشر می شود، اگر باز هم اخبار و شایعاتی را بدون پشتوانه منتشر کنیم، این هم جزو عمل انسان به حساب می آید و به خاطر آن محاسبه می شویم.

طباطبایی نژاد گفت: یکی از مناسبت های مهم این هفته شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و هر چند دو روایت در مورد تاریخ شهادت ایشان وجود دارد، اما لازم می دانم از همه مردم به ویژه مردم اصفهان که هر دو ایام فاطمیه را به خوبی برگزار می کنند و به آن احترام می گذارند، تشکر کنم.

وی افزود: روایتی در مورد حضرت زهرا وجود دارد که عظمت آن حضرت را به خوبی نشان می دهد. در این روایت آمده است:"اگر خداوند امیر المومنین (ع) را خلق نمی کرد، از زمان حضرت آدم، همتایی برای فاطمه (علیها سلام ) که لیاقت همسری او را داشته باشد،وجود نداشت."

فقط گریه نکنیم، باید درس بگیریم

طباطبایی نژاد تصریح کرد: البته در رابطه با حضرت فاطمه نباید فقط به گریه در جلسات روضه اکتفا کنیم، بلکه روش و سیره فاطمه در رفتار با پدر، همسرداری، تربیت فرزند و ارتباط با خدا هم باید برای ما درس و سرمشق باشد.

امام جمعه اصفهان همچنین در گذشت عالم بزرگ اصفهان آیت الله عبودیت را نیز به خانواده و شاگردان ایشان تسلیت گفت و برای ایشان آرزوی علو درجات و محشور شدن با اولیای الهی را کرد.

طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت های دوران پهلوی و جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شاید از فلان وزیر و مسوول خوشمان نیاید، اما نباید بی انصاف باشیم و از پیشرفتها و تحولات مثبت جمهوری اسلامی چشم پوشی کنیم. در سالهای پس از پیروزی انقلاب در بسیاری از حوزه ها، از جمله مسائل رفاهی پیشرفتهای زیادی داشته ایم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در دوران پهلوی طبق آماری که وجود دارد، تنها ۳ هزار روستا برق داشت، اما در حال حاضر ۵۰ هزار روستا از نعمت برق برخوردار است، افزود: البته این سه هزار روستا هم که گفته می شود قبل از انقلاب برق داشتند، به صورت کلی و جزو خدمات دولتی نبود؛ بلکه مردم خودشان به طور پراکنده این امکانات را می بردند، این در حالی است که در حال حاضر اکثر روستاهای ما برق، گاز و تلفن دارند. 

وی به مقایسه وضعیت جاده های کشور قبل و بعد از انقلاب هم پرداخت و گفت: در آن زمان حتی در مسیر قم- تهران هم جاده دوبانده نداشتیم، این در حالی است که در حال حاضر در همه شهرستانهای کشور هم جاده های دو بانده وجود دارد.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه ۱۴ بهمن، روز ملی فناوری فضایی است، تصریح کرد: یکی دیگر از پیشرفت های دوران جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت در حوزه فناوری فضایی است. در روز ۱۴ بهمن ۱۳۸۷، جمهوری اسلامی ایران موفق شد اولین ماهواره خود، به نام ماهواره امید، را به فضا پرتاب کند. این ماهواره سه ماه بعد و پس از انجام مأموریت خود به زمین بازگشت و این موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود.

هر موشکی که به هدف می خورد،  می گویند ساخت ایران است

وی افزود: البته به دلیل نبود بودجه، نتوانسته ایم فعالیت های خود را به طور چشمگیر در حوزه فضایی ادامه بدهیم، اما در شرایط کنونی نیز نهمین یا دوازدهمین کشور دارای فناوری فضایی هستیم.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در حوزه تسلیحات و سلاح جنگی هم در دوران پهلوی چیزی از خود نداشتیم و همه نیازهای خود را از کشورهای دیگر تأمین می کردیم، اما در حال حاضر به سطحی از پیشرفت در تولید سلاح و موشک رسیده ایم، که هر جا در منطقه موشکی با موفقیت به هدف می خورد، دشمنان می گویند ساخت ایران است، چون کشور دیگری این قابلیت را ندارد که موشک هایی با هدف گیری دقیق بسازد.

وی تأکید کرد: بنابراین نباید نعمت های بزرگ و سربلندی که جمهوری اسلامی ایران نصیب ما کرد را نادیده بگیریم و فراموش کنیم. این خیلی مهم است که دشمنان و ابرقدرتها امروز از موشک های ما می ترسند.

طباطبایی نژاد با طرح این سؤال که جمهوری اسلامی ایران چنین موقعیتی را چگونه به دست آورده است؟ گفت: دستیابی به این وضعیت راحت نبوده، جمهوری اسلامی از همان ابتدا با دشمنی روز افزون قدرت های خارجی، تحریم، جنگ هشت ساله و شیطنت‌های هر روزه آمریکا مواجه بوده و با این حال توانسته به چنین سربلندی و موقعیتی دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ضررهای تحریم‌ها و دشمنی های آمریکا، به آن‌ها اعتنا نمی‌کنیم و پوز آن‌ها را به خاک می‌مالیم؛ باید همواره استقامت کرد و اگر در مشکلات تحمل کنیم در جاهای دیگر پیروزی به دست می‌آوریم؛ تحریم‌ها نمی‌گذارد به خوبی جلو برویم، اما باید از این کوه ها و تپه‌ها عبور کنیم تا بتوانیم به عزت و سربلندی برسیم.

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: نیروی هوایی ایران هم در بهمن ۵۷ افتخارآفرینی کردند و با وجودی که دولت بختیار هنوز سر کار بود و نیروهای نظامی هم  زیر نظر دولت و تحت فشار زیاد بودند؛ اما آنها دل به دریا زدند، مرگ را به جان خریدند و  سربلندی‌ را برای خود و کشور رقم زدند. حضور نیروهای هوایی کشور در مدرسه علوی و پیمان آنها با امام و انقلاب، سرعت زیادی به تحقق انقلاب داد و باعث شد مردم پیروزی انقلاب را نزدیکتر ببینند و اشک شوق بریزند.

وی افزود: نیروهای مسلح کشور تا الان نیز بیعت و پیمان خود را با انقلاب و نظام اسلامی به خوبی حفظ کرده اند و در بزنگاه های مختلف، از جمله جنگ تحمیلی هم بسیار خوش درخشیده اند.

کد خبر 336277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.