۳۲ پروژه گلخانه‌ای آماده بهره برداری است

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی در سال جاری مربوط به گلخانه ها و تولید قارچ های خوراکی و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا رییس زاده صبح امروز _چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی در سال جاری مربوط به گلخانه ها و تولید قارچ های خوراکی و آماده بهره برداری است.

وی افزود: برای این پروژه ها ۱۷۴ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که ۷۷ میلیارد ریال آن به صورت کمک تسهیلاتی دولت از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود و می تواند موجب ایجاد ۲۰۱ فرصت شغلی جدید شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: تولید و توسعه کشت در فضاهای گلخانه ای در دستور کار ما است، چون با این روش هم می توان مصرف آب را کاهش داد و هم عملکرد کشت و بهره وری را بالا برد، زیرا کشت و کار در این محیط کنترل شده است و محصولات باکیفیت بهتری تولید می شود.

وی از احداث یک شهرک گلخانه ای در شهرستان خمینی شهر اصفهان خبر داد و گفت: این شهرک در قالب ۱۸ واحد گلخانه ای تا پایان سال جاری به منظور اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته های کشاورزی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس زاده اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۲۵۰ اصل نهال سالم و استاندارد برای گسترش فضای سبز آماده تولید است.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت و کار در سال ۹۶، اظهار کرد: ۱۸۰ هکتار اراضی استان به کشت زعفران، ۵۰۰ هکتار به کشت پسته، ۲۰۰ هکتار به کشت گل محمدی و ۱۵۰ هکتار به کشت گیاهان دارویی توسعه یافته است، البته مساحت باغات پسته در استان اصفهان ۷۰۰ هکتار است که ۷۵۰۰ تن محصول از آن ها برداشت می شود و هیچ گونه مشکلی از نظر آفات نباتی ندارد.

همچنین مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه عشایر  ۱.۵ درصد جمعیت استان را شامل می شوند اظهار کرد: دو ایل بزرگ قشقایی و بختیاری در هفت استان پراکنده هستند که ایل بختیاری ۳۲ هزار نفر و ایل قشقایی ۲۷ هزار نفر را به خود اختصاص داده اند، البته سه هزار نفر از عشایر عرب نیز در جرقویه ساکن هستند.

مختار اسفندیاری با اعلام اینکه عشایر استان اصفهان در تولید ۲۵ تا ۳۵ درصد گوشت استان و ۳۵ درصد صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: بر این اساس اگر هر ساله بین ۲۰ تا ۲۵ هزار راس دام در اختیار آن ها قرار گیرد علاوه بر تکمیل زنجیزه تولید می توانیم از واردات جلوگیری کرده و درآمد عشایر را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عشایر الگوی واقعی اقتصاد مقاومتی هستند که هر خانوار آن ها می تواند مایحتاج زندگی ۵۰ خانوار دیگر را تامین کند.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۵ پروژه استانی و هشت پروژه ملی با هزینه ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در ارتباط با عشایر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: البته  از این تعداد دو پروژه ملی و ۱۷ پروژه استانی آماده بهره برداری است.

کد خبر 336180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.