وصول مالیات بر ارزش افزوده در استان به اغماء رفته است

لنجان-شهردار باغبادران گفت: متاسفانه با کم‌کاری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه ارزش افزوده روزنه‌های امید برای شهرداری‌ها شهرستان لنجان به منظور کسب درآمد پایدار با چالش جدی مواجه شده است.

اردشیر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به اهمیت و نقش موثر مالیات بر ارزش افزوده در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: امروزه بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، صرف عمران و آبادانی شهرها می‌شود و نباید فراموش کرد پرداخت به‌ موقع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها نقش مهم و سازنده‌ای را در برقراری عدالت در جامعه ایفا می کند و با رشد آن، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر شهرها خواهیم بود.

وی افزود: باید توجه داشت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات است و بخشی از درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند باری از دوش مدیریت شهری بردارد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: برخی از کارخانجات تولیدی فعال در شهرستان لنجان متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده خود را به شهرستان‌های مجاور پرداخت می‌کنند و از سوی دیگر شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان رقم قابل توجهی در این حوزه طلبکار هستند در حالی که شهرداری‌ها امروز خود با مشکلات بسیاری روبه رو می‌باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداران شهرستان لنجان با همراهی نماینده مردم این شهرستان از مرکز، پیگیر مطالبات قانونی خود شدند که متاسفانه در نشست با معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شد مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این خصوص تعلل کرده است.

محمدی اضافه کرد: از سوی دیگر وضعیت تحقق ارزش افزوده در استان اصفهان بسیار اسفناک گزارش شد و در حالی که شهرداری‌ها امیدوار بودند با اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مسیر شهرداری‌ها برای کسب درآمدهای پایدار هموارتر شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه با کم‌کاری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه ارزش افزوده روزنه‌های امید برای این نهاد عمومی به منظور کسب درآمد پایدار نیز با چالش جدی مواجه شده است، از این رو باید تصمیم درستی در این حوزه اتخاذ شود تا روند اخذ و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در استان اصفهان اصلاح و اجرا شود.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: قطعا اگر معضلات پیش روی پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در استان اصفهان برداشته شود، وابستگی شهرداری‌ها نیز به منابع درآمدهای ناپایدار کاسته خواهد شد.

کد خبر 336137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.