میرغفاری: همه مقصریم، سهم ها مهم نیست

مدیرگروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مسائل محیط زیستی از جمله آلودگی، هوا ناشی از اقدامات نیم قرن گذشته در کشور است و طی این سال ها اقدامات لازم برای پیشگیری از این مشکلات صورت نگرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورالله میرغفاری مدیرگروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز (سه شنبه) در میزگردی با عنوان «منشا آلودگی هوای کلانشهر اصفهان کجاست؟» به میزبانی خبرگزاری ایمنا، اظهار کرد: از زمان رشد و توسعه صنعتی شهرها شاهد این معضلات بوده ایم، درحالی که طی این سال ها اقدامات لازم برای پیشگیری از این مشکلات صورت نگرفته بود، اما اکنون امکان رفع این معضلات وجود دارد و می توان با برنامه ریزی و اقدامات اصلاحی و به کمک فناوری‌های نوین وضعیت موجود را بهبود بخشید.

مدیر گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه صحبت کردن با تعارفات ارزشی ندارد و چرا مقصران اصلی این موضوع را اعلام نمی کنید، با توجه به اینکه بیشترین مراجعات بیمارستانی ناشی از آلودگی هوا است، گفت: همه ما مقصریم و سهم ها نیز مهم نیست.

میرغفاری با اشاره به طرح‌های مطالعاتی کاهش آلودگی هوا ادامه داد: طرح‌های دانشگاهی مورد استقبال تعداد زیادی از دانشجویان قرار می گیرد.

وی در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این طرح ها بدون مطالعه از سوی اساتید تنها ویراستاری می شود و صحت آنها بررسی نمی شود، گفت: این صحبت منصفانه نیست.

ای کاش راهکاری هم مطرح می شد

میرغفاری با اشاره به اینکه امید است این گونه جلسات باعث شود با هم بهتر گفتگو کنیم افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات ما ناشی از همین عدم گفتگوهاست.

وی با اشاره به بازنگری رشته محیط زیست در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: درسی تحت عنوان رسانه و محیط زیست در دانشگاه تدریس می شود تا شاهد بهبود اوضاع محیط زیست باشیم.

مدیرگروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه باید تهدیدها به فرصت تبدیل شود، تصریح کرد: ای کاش به جای طرح مباحث لازم و خوب آسیب شناسی و مقصر شناسی، راهکار های لازم هم مطرح می شد.

میرغفاری تصریح کرد: بهتر است آقای دانیانی این مهم را پیگیری می کردند. طرح جامعه محیط زیست مبتنی بر پایش و کنترل محیط زیست است و اکثر کشورها به جای مقابله در حال پیشگیری هستند، همچنین استانداردها نیز باید مورد بازنگری قرار گیرند.

وی اظهار کرد: استاندارد های متعلق به چند دهه قبل است و اصلاح این موارد وضعیت آینده را بهبود می بخشد، البته برنامه های قبلی باید با توجه بیشتری پیگیری شود.

کد خبر 336056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.