اجرای هرچه سریع تر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران

استاندار اصفهان گفت: پروژه بزرگ قطار سریع السیر اصفهان- تهران اهمیت خاص خود را دارد که حتی یک روز زودتر به نتیجه رسیدن آن مهم است.

به گزارش ایمنا به نقل ازاستانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار با مدیر کل، معاونان و مدیران حوزه وزارت راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: ۳۰ درصد از پروژه های اساسی و ۳۰ درصد از بودجه استان در این بخش است و ماموریت این حوزه ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد.

وی افزود: مردم ایران به دلیل اینکه دائما به فکر ارتقاء و تعالی هستند به وضعیت موجود بسنده نمی کنند، زیرا از اصالت، جایگاه و تاریخ و تمدن بزرگی برخوردار هستند. مسئولان نیز باید این تفکر را داشته باشند و بر این اساس کار کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچ مسئولی به عمد، قصد کم کاری ندارد؛ گفت: گاهی در مشکلات درشت نمایی می شود و مسئولان باید تلاش کنند با صداقت، خود را به مردم نشان دهند و عملیاتی تر کار کنند تا مردم نتایج آن را مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این بخش باید از این بروکراسی سنگین دست بردارند و مسائلی را که می تواند مردم را راضی و خشنود کند، سریعتر انجام دهند، افزود: زمانی که می شود کاری را با سرعت به انجام رساند، دلیلی برای تاخیر وجود ندارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در خصوص ستاد بارآفرینی بافت فرسوده شهری کارهای خوبی به انجام رسیده است، افزود: باید هرچه سریعتر ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری تشکیل شود تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی به تردد بالای جاده های برون شهری اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: در برخی از راه ها، کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی احساس می شود که باید اقدامات لازم صورت گیرد؛ چرا که علاوه بر کاهش تصادفات، اشتغال خوبی را نیز ایجاد می کند و بخش خصوصی نیز آماده ی هزینه کردن در این بخش است.

استاندار اصفهان با اشاره به کاهش بارش ها، افزود: باید بپذیریم که شرایط این است و نباریدن باران بحران نیست بلکه باید خود را با این شرایط وفق دهیم وسازگاری با اقلیم را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و با تغییر شیوه ها به دنبال راهکارهای جدید باشیم.

وی توسعه فرودگاه اصفهان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: این پروژه باید با تمام توان پیگیری شود چرا که فرودگاه اصفهان در شان این استان نیست و قابلیت اینکه با وضع موجود بتواند در سطح بین المللی برای آینده اصفهان، نقش ایفا کند، ندارد.

مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت راه آهن و افزایش مسیرهای ریلی، اظهار کرد: پروژه بزرگ قطار سریع السیر اصفهان- تهران اهمیت خاص خود را دارد که حتی یک روز زودتر به نتیجه رسیدن آن مهم است.

وی همچنین اتصال ریلی شهرهای جدید به اصفهان را از نظر کاهش آلودگی هوا بسیارمهم خواند و بر اجرای سریعتر آن تاکید کرد.

کد خبر 335846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.