جشنواره تئاتر روح الله برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنوارۀ تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله که از سوم بهمن ماه با برپایی مراسم افتتاحیه در نگارستان امام خمینی (ره) آغاز به‌کار کرده بود، شامگاه جمعه _ششم بهمن ماه_ با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) که امسال برای نخستین بار جشنوارۀ تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله را در دو سطح استانی و کشوری برگزار کرد، از سوم تا پنجم بهمن ماه در دو سالن تالار هنر و مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان میزبان اجرای رقابتی نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش همایشی نمایشنامه‌خوانی بود. مراسم اختتامیۀ این جشنواره شامگاه جمعه_ ششم بهمن ماه_ در سالن اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و هیأت داوران این جشنواره با معرفی اسامی برگزیدگان آرای خود را به این شرح اعلام کردند:

نمایش صحنه‌ای

نمایشنامه نویسی:

جایزه سوم این بخش، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به امید طاهری نویسنده نمایشنامه" آن شب که ستاره افتاد" اهدا شد.

جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به مصطفی جعفری خوزانی، نویسنده نمایشنامه "این ره که می روی" و سید روح الله فهیمی، نویسندۀ نمایشنامۀ "حر دیگر "تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی صحنه ای اول نیز هیأت داوران هیچ انتخابی نداشتند.

کارگردانی:

جایزه سوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به محمد هاشم زاده، کارگردان نمایش "این ره که می روی" و کوروش نیک پیام، کارگردان نمایش "قوی تر" تعلق گرفت.

جایزه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدجواد طاهری، کارگردان نمایش "خوبترین غلط" و سید روح الله فهیمی، کارگردان نمایش "حر دیگر" رسید.

هیئت داوران در بخش کارگردانی اول انتخابی نداشت.

بازیگری زن:

جایزه سوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به فاطمه قاسمی برای نمایش "خوب ترین غلط" و میترا یعقوبی، بازیگر نمایش "آن شب که ستاره افتاد" اهدا شد.

جایزه رتبه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فریده مولایی بحرانی، بازیگر نمایش "قوی تر" رسید.

هیئت داوران در بخش جایزه اول بازیگری زن انتخابی نداشت.

بازیگری مرد:

جایزه سوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین کرمی، بازیگر نمایش "آن شب که ستاره افتاد" اهدا شد.

جایزه دوم بازیگری شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به سید علیرضا بدری از "نمایش این ره که می روی" و محمد راد مهر، بازیگر نمایش "قوی تر" تعلق گرفت.

جایزه اول شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز در دستان مصطفی بیگدلی، بازیگر نمایش "حر دیگر" جا گرفت.

موسیقی:

لوح تقدیر و جایزۀ نقدی به طور مشترک به  محمد نادری برای موسیقی نمایش "قوی تر" و دانیال دفتری برای موسیقی نمایش "این ره که می روی" تعلق گرفت.

پوستر و بروشور:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد رادمهر، طراح پوستر و برشور نمایش "قوی تر" رسید.

طراحی صحنه:

در این بخش از طراحی صحنه پریسا تیموری در نمایش "این ره که می روی" تقدیر به عمل آمد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به محمد جواد طاهری برای نمایش "خوبترین غلط " رسید.

نمایش خیابانی

طرح و ایدۀ نمایشی:

جایزه سوم طرح و ایده شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مسعود براهیمی برای نمایش "روز خون" اهدا شد.

جایزه دوم طرح و ایده شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به یدالله موسوی برای نمایش "مرزهای بی نشان" رسید.

جایزه اول این بخش شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مصطفی جعفری خوزانی برای طرح و ایدۀ نمایش "سارا چریکه" تقدیم شد.

کارگردانی:

جایزه اول کارگردانی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به علیرضا شمس برای نمایش "سارا چریکه" و نساء سلیمانی برای "نمایش خرداد رخ داد" اهدا شد.

بازیگری زن:

جایزه سوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به نجمه مهرانی، بازیگر نمایش "خرداد رخ داد" و دلارام ترکی، بازیگر نمایش "روز خون" رسید.

جایزه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه حسینی، بازیگر نمایش "مرزهای بی نشان" اهدا شد.

جایزه اول بازیگری زن شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز در دستان نرگس صابری، بازیگر نمایش "سارا چریکه" جای گرفت.

بازیگری مرد:

جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به پویا امامی برای نمایش «بذر امید» و سعید الهیاری برای نمایش «ذبیح» اهدا شد.

جایزۀ دوم این بخش به مسعود براهیمی از نمایش "روز خون" رسید.

جایزه اول بازیگری نمایش خیابانی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به علیرضا آقایی برای نمایش "مرزهای بی نشان" تعلق گرفت.

بازیگری کودک:
در بخش بازیگری کودک هیأت داوران از مبینا کاظمی و عطا فرزین برای بازی در نمایش "ذبیح" تقدیر کرد و مهدی چوبک زن، بازیگر نمایش "این ره که می روی"  را شایسته تقدیر دانست.

موسیقی:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به محمود جعفری، آهنگساز نمایش "باقر آباد" اهدا شد.

طراحی پوستر و بروشور:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به طور مشترک برای طراحی پوستر نمایش "سارا چیریکه" به بهنام شجاعی و علیرضا بابایی اهدا شد.

نمایشنامه نویسی

هیئت داوران در بخش نمایشنامه نویسی که به صورت ملی برگزار شد انتخاب اول و دوم نداشت و دارندگان رتبۀ سوم آرزو بهرامی از زنجان، رتبه چهارم غلامرضا عزیزاللهی از اصفهان، رتبه پنجم کریم عظیمی ججین از اردبیل، رتبه پنجم مهدی اکبری از البرز و قابل تقدیر علی قیومی از اصفهان، شهرام سلطانی از اراک، محمد عبد یزدان از اصفهان، مهراب اکبری شهیر از قم، صادق رمضانی از یاسوج و مریم فخریان از مشهد معرفی شدند.

کد خبر 335751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.