۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
دوچرخه‌ای در کیف شما

در عصر ترافیک و تکنولوژی، زمان با ارزش ترین مفهوم در زندگی انسان‌هاست، تنها مفهومی که قابل بازگشت و جبران نیست؛ این روزها دوچرخه‌های تاشو انتخاب مناسبی برای غنیمت شمردن زمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه برای کشورهای مدرن و پیشرفته دنیا،  دوچرخه تنها به عنوان وسیله ای برای ورزش حرفه‌ای نیست، بلکه وسیله ای کاربردی برای حمل و نقل محسوب می شود. تاجایی که، بسیاری از مردم در شهرهای پیشرفته دنیا استفاده از دوچرخه را به حمل و نقل عمومی ترجیح می‌دهند. برای کاربرانی که دوچرخه را از میان وسایل متعدد حمل و نقل برمی‌گزینند، دوچرخه های تاشو انتخابی مناسب است.

دوچرخه تاشو به دوچرخه ای گفته می‌شود که قابلیت جمع شدن در ابعاد کوچک را داشته باشد. با این قابلیت می‌توان دوچرخه را در هر فضای کوچکی نگهداری و همچنین  به راحتی آن را در هر مکانی جا به جا کرد. در سال‌های اخیر، کمپانی‌های مختلفی در زمینه ساخت دوچرخه‌های تاشو فعالیت کرده‌اند؛ از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به "جاینت"، "ویوا"، "برامپتون" و ... اشاره کرد.  یکی از مهمترین مزایای دوچرخه‌های تاشو حمل آنها در اتوبوس، مترو و یا خودروی شخصی است. در این مطلب به معرفی اولین و معروفترین کمپانی تولید کننده دوچرخه‌های تاشو به نام برامپتون (Brompton) می‌پردازیم.

در سال ۱۹۷۶ برای اولین بار نام "برامپتون" به عنوان یک کمپانی انگلیسی تولید کننده دوچرخه تاشو با کیفیت بالا مطرح شد. حدود نیم قرن از اولین طراحی برامپتون می‌گذرد و ویژگی‌های به خصوص این دوچرخه بدون اغراق آن را به بهترین برند در بین دوچرخه‌های تاشو تبدیل کرده است. این دوچرخه مزایا و قابلیت های بسیاری دارد که برخی از انها به شرح زیر است:

اِشغال فضای کم

برامپتون در مقایسه با دیگر برندهای دوچرخه‌های مشابه، هنگام تا شدن کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کند. این طراحی منحصر به فرد باعث سهولت در جا به جایی آن می‌شود. علاوه بر این شخص می‌تواند دوچرخه را در همه جا با خود حمل کند و یا در کمترین فضای ممکن، در گوشه‌ای از کافی شاپ، زیر میز کار و یا درهر مکانی آن را جای دهد.

مناسب برای سفرهای روزانه

این دوچرخه تاشو به شما این امکان را می‌دهد که از دیدنی های بیشتری لذت ببرید. با قابلیت تا شدن این دوچرخه، شخص می‌تواند به راحتی آن را در فضای کمی از هواپیما، قطار، مترو، تراموا و یا ماشین بگذارد و با دوچرخه سواری در هر مکانی، به دور از هیاهوی شهر یک ماجراجویی تازه را تجربه کند. 

رهایی از ترافیک شهر

امروزه ترافیک یکی از معضلات اصلی در جوامع شهری است که به موجب آن، زمان که همیشه از آن به عنوان باارزش ترین دارایی انسان یاد می‌شود، به سادگی از دست می‌رود. یکی از دلایل محبوبیت برامپتون غلبه بر ترافیک است. در ساعتهای پرترافیک روز، به دلیل قابلیت حمل و نقل ساده برامپتون، کاربر می‌تواند به راحتی دوچرخه را به همراه خود در وسایل نقلیه عمومی به هرکجا که می‌خواهد حمل کند. 

کیفیت قطعات ضامن ایمنی دوچرخه سوار

تمام قطعات این دوچرخه دست ساز است و با کیفیت بالا در یک کمپانی در لندن تولید می‌شود. چرخهای برامپتون در سایز کوچک (۱۶ اینچ) طراحی شده که این سایز کوچک باعث افزایش شتاب دوچرخه و همچنین مقاومت بیشتر چرخها در برابر باد می‌شود. چرخهای کوچک در مقایسه با چرخهای بزرگ مقاوم‌تر و سبک‌تر هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی تایرهای برامپتون خاصیت ضد پنچری آن است. به منظور دیده شدن دوچرخه سوار در شب، شبرنگ‌های با کیفیت بر روی دوچرخه نصب شده است که این قابلیت تضمینی برای ایمنی دوچرخه سوار است.

دوچرخه سوار خمیده نمی‌شود

همچنین طراحی دوچرخه به شکلی است که کاربر در هنگام دوچرخه سواری به شکل راست بر روی دوچرخه قرار می‌گیرد (دوچرخه سوار خمیده نمی شود) و این حالت باعث آگاهی دوچرخه سوار از محیط اطرافش می‌شود. 

امنیت بالای دوچرخه

امنیت دوچرخه همیشه برای دوچرخه سواران یکی از دغدغه های اصلی است. متاسفانه سرقت دوچرخه‌ها در همه کشورها رو به افزایش است. اغلب دوچرخه سواران سعی می‌کنند امنیت دوچرخه‌های خود را با قفل کردن آنها به مکانی ثابت فراهم آورند، اما همچنان با وجود قفل‌های پیشرفته آمار سرقت دوچرخه‌ها رو به افزایش است. وزن نسبتا سبک و همچنین قابلیت حمل و نقل برامپتون باعث می‌شود که کاربر دوچرخه خود را در هر مکانی با خود ببرد و از امنیت آن مطمئن باشد. 

ترجمه از: الهه جلالی

منع: "Brompton"، "wired" و"Bicycledoctor"

تصاویر از: وبسایت برامپتون و الهه جلالی

کد خبر 335640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیما IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    3 0
    سلام خیلی برام جالب بود معرفی این دوچرخه کم جا وقابل حمل واقعا عالی بود .سپاس
  • دوچرخه سوار! IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    3 0
    عاااالی!! واقعا! به جرات میتونم بگم این اولین باره که میبینم یه مطلب تا این حد جامع و دقیق در رابطه با دوچرخه‌های تاشو به زبان فارسی نوشته شده!!