درس اخلاق آیت الله صادقی خالص و متواضعانه بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت الله صادقی در روزهای چهارشنبه به جای درس اصول، درس اخلاق به ما می دادند که همراه با تواضع و خلوص و در اکثر مواقع توام با گریه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز -چهارشنبه چهارم بهمن ماه- در آیین بزرگداشت آیت الله سید محمد علی صادقی، رییس اسبق حوزه علمیه اصفهان گفت: همانطور که نمی توان معصومین را به طور کامل شناخت، به کنه مومن هم نمی توان معرفت پیدا کرد و آنچه که عرض می شود طبق شناخت ناقص است و نه آنچه که هست.

وی افزود: پنج ویژگی دقت درسی، نظم، حافظه استثنائی، شاگرد پروری و جدیت و اهمیت به درس از ایشان شخصیت کم نظیری را به جای گذاشته است.

مهدوی با اشاره به اینکه آیت الله سید محمد علی صادقی در دقت و نظم سرآمد بود، گفت: در زمان ملاقات همیشه ده دقیقه زودتر حاضر می شدند و در پاسخی که به سوالاتم می دادند به دقت ایشان پی بردم؛ برای مثال برای عبارت "لا ضرر و لا ضرارا فی السلام" هشت تجزیه و تحلیل ارایه دادند و دقت ایشان شیرینی درس را چندین برابر می کرد.

وی با بیان اینکه حافظه بالای استاد به درس کمک زیادی می کند، گفت: ایشان بدون تامل به سوالات پاسخ می دادند.

وی با اشاره به ویژگی شاگرد پروری این عالم گفت: در زمان ورود به مدرس ایشان، کم سن و سال ترین شاگرد بودم و برخلاف اینکه به سوالات بی ارتباط با درس جواب نمی دادند و پاسخ می دادند "ان صبرتم وصلتم"، به سوالات من کامل گوش کرده و جواب می دادند.

مهدوی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز ایشان جدیت در درس و مطالعه بود، شب ها بعد از منزل دو ساعتی را برای مطالعه به مدرسه صدر می رفتند و عملا طلاب را برای جدیت داشتن به مطالعه تشویق می کردند که حتی همین امر باعث بیماری ایشان شد.

وی با اشاره به مباحث اخلاقی آیت الله صادقی گفت: آیت الله صادقی در روزهای چهارشنبه به جای درس اصول، درس اخلاق به ما می دادند که همراه با تواضع و خلوص و در اکثر مواقع توام با گریه بود.

گفتنی است؛ در این مراسم آیت الله العظمی مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله مکارم شیرازی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیام، مقام شامخ و جایگاه والای این عالم دینی را گرامی دانستند.

در پایان نیز از کتاب "تعلیقه بر عروه‌الوثقی" آیت الله صادقی که با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه گردآوری شده، رونمایی شد.

کد خبر 335564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.