مونسان:شهرداری زمینه سرمایه‌گذاری در اصفهان را فراهم کند

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: شورای شهر و شهرداری اصفهان باید به حذف عوارض در حوزه گردشگری کمک کنند تا سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در اصفهان ترغیب شوند.

علی اصغر مونسان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت هتل‌های هما که روند ساخت آنها در اصفهان با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: این موضوع مربوط به هولدینگی می شود که تحت نظارت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این خصوص باید بخش خصوصی را به این حوزه وارد کنیم، این دستور از سوی رییس جمهور و وزیر کار صادر شده است که بنگاه های بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند.

معاون رییس جمهور همچنین درباره روند پیشرفت صنعت گردشگری در اصفهان و نقش شهرداری در این زمینه گفت: شهرداری اصفهان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است، اما با توجه به اینکه اصفهان جزو مقاصد مهم گردشگری خارجی کشور محسوب می شود باید تلاش و تمرکز مسئولان این شهر حداقل در قیاس با شهرهای دیگر بسیار بیشتر از این باشد، مثلا در بخش سرمایه گذاری حوزه گردشگری باید شورای شهر و شهرداری به حذف عوارض کمک کنند.

وی ادامه داد: در اصفهان کمبود هتل وجود دارد و باید سرمایه گذار تشویق به سرمایه گذاری در این بخش شود، این جریان موجب گردش مالی و رونق شهر می شود، نباید درآمدهای مستقیم را مدنظر قرار دهیم و از درآمدهای بزرگ بگذریم.

کد خبر 335485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.