کمبود پرستار در اصفهان یک نیاز قابل لمس است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه نیاز به افزایش تعداد پرستاران در استان اصفهان یک نیاز واقعی و قابل لمس است، گفت: اصفهان همیشه نیاز به جذب پرستار داشته و کمبود تعداد پرستاران بیکار مصداقی بر این مدعاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری ظهر امروز (سه‌شنبه) در جشن روز پرستار اصفهان که در تالار نگین سپاهانشهر برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) با بیان اینکه امروز روز تقدیر فعالان عرصه پرستاری است، گفت: بر این باورم که مجموعه تیم پرستاری اصلی‌ترین تیم درمان بیماران هستند و عدم حضورشان به صورت موثر بر بالین بیمار خدمت رسانی را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ طرح تحول سلامت در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعال شد، اظهار کرد: این طرح  مزایای بسیاری داشته است و نگرانی‌های بسیار مهمی هم در سیستم درمان ایجاد کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت به نحو قابل قبولی در کل کشور اجرا شده است، تصریح کرد: نتایج حاصل از اجرای این طرح و جلب رضایت حداکثری مردم در این زمینه را مدیون خدمات شبانه‌روزی پرستاران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه سیستم خدمات پرستاری طی سال‌های اخیر روبه بهبود بوده است، افزود: همه مشکلات موجود در ارایه خدمات پرستاری استان اصفهان به کمبود نیرو در این بخش برمی‌گردد.

کلیدری با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حوزه پرستار و ماما در وضعیت مطلوبی نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هز ۱.۸ درصد تخت بیمار یک پرستار داریم که این آمار با استانداردهای تعریف شده فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به افزایش تعداد پرستاران در استان اصفهان یک نیاز واقعی و قابل لمس است، گفت: اصفهان همیشه نیاز به جذب پرستار داشته و کمبود تعداد پرستاران بیکار مصداقی بر این مدعاست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه عمده‌ترین دغدغه کنونی اصفهان در حوزه کمبود منابع ونیروی آموزش دیده است، افزود: در حال حاضر پرستاران در بیمارستان‌های استان اصفهان به صورت شرکتی یا خرید خدمت و تبصره ۳ یا ۴ در حال خدمت هستند و ما درصدد هستیم که این نیروها را مطابق با چارت سازمانی جذب کنیم چرا که جذب نیرو از این مسیر درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها را به سمت خودشان هدایت می‌کند که این امر منجر به تشدید شدن نابرابری و بی عدالیت در حوزه پرداخت‌ها به تیم پرستاری است.

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی چارت سازمانی در بیمارستان‌ها و جذب نیرو با استفاده از بودجه جاری کشور گفت: دغدغه پرستاران ما بحق است و علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران این قشر دریافت مناسبی را ندارند.

کلیدری با تاکید بر اینکه امیدواریم تغییرات ایجاد شده در طرح تحول سلامت و نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد فاصله‌ها را کاهش دهد، گفت: نکته قابل توجه این است که پرستاران با وجود تلاش‌ها نباید خود را از مجموعه مدیریتی جدا بدانند و برای اینکه مسائل و مشکلات را حل کنیم نیازمند همراهی و هم‌افزایی هستیم تا مطالبات عدالت محور درآمدی را به واقعیت نزدیک کنیم.

کد خبر 335457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.