سایه سیاه معضلات اقتصادی بر هنر شهرضا

شهرضا – کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرضا گفت: از مجموع ۱۷ آموشگاه هنری شهرستان، شمار زیادی به دلیل معضلات اقتصادی و عدم صرفه اقتصادی در آستانه تعطیلی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا متقی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد امور جوانان شهرضا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان شهرضا ۱۷ آموزشگاه هنری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل معضلات مالی یا عدم صرفه اقتصادی در آستانه تعطیلی هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون چهار کنسرت موسیقی در شهرضا برگزار شده که در آخرین اجرای برگزار شده، ۱۲۰ عدد از صندلی‌ها خالی بوده است.

کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرضا گفت: از ۴۰ روز قبل از برگزاری هر کنسرت موسیقی باید اقدامات لازم برای اخذ مجوز انجام شود، این در حالی است که برای برگزاری اجرایی که قرار است در آینده برگزار ‌شود، هنوز موفق به اخذ مجوز نشده‌ایم.

متقی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ نمایشگاه هنری در نگارخانه حکیم الهی برگزار شده که تا پایان سال به ۱۸ مورد می‌رسد، اما شمار بازدیدکنندگان از مجموع این نمایشگاه‌ها به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسد، این در حالی است که تعداد بسیار اندکی از بازدیدکنندگان اقدام به خرید تابلوهای هنری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: لازم است؛ مسئولان شهرضا زبان نشاط را بیاموزند تا به محض اینکه تریبون یا محلی برای ابراز عقیده پیدا کردند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد انتقاد قرار ندهند.

کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شهرضا گفت: تاکنون بارها هنرمندان این شهرستان برای همکاری با شهرداری در زیباسازی شهر اعلام آمادگی کردند، اما از این پیشنهاد آنان استقبال نشد.

کد خبر 335331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.