آب زاینده‌رود سهم همه حقآبه‌داران است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: زمانی که حجم سد زاینده رود کم است باید به همان نسبت آب بین تمام حق‌آبه داران تقسیم شود.

حسن کامران در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سخنان روز گذشته معاون وزیر کشور در شرق اصفهان مبنی بر اینکه حجم آب پشت سد زاینده رود میزانی نیست که برای کشاورزان رها شود، اظهار کرد: اصل صحبت معاون وزیر کشور این بود که وقتی آب نیست همه باید نداشته باشند و آب اندک به نسبت مساوی بین بخش های مختلف چون صنعت، شرب، استان ها و کشاورزی تقسیم شود.

وی تاکید کرد: معاون وزیر کشور در این جلسه ازحق آبه های کشاورزان دفاع کرد و معتقد بود تا سهم آب دیگر بخش ها در شرایط بی آبی باید کم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه جریانات اقلیمی و هواشناسی و کمبود بارش ها مربوط به تمام استان هاست، گفت: زمانی که حجم سد زاینده رود کم است باید به همان نسبت آب بین تمام حق‌آبه داران تقسیم شود.

به گزارش ایمنا افشانی معاون وزیر کشور روز گذشته (جمعه) در نشست مشترک مسئولان، شوراها، دهیاران شرق اصفهان، اعلام کرد که به هر میزانی که آب در پشت سد جمع شود به همین میزان می‌توان از آن آب خارج کرد. حجم آب پشت سد زاینده رود میزانی نیست که برای کشاورزان رها شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آب سد برای پایداری آن و بخش دیگری از آب سد نیز حجم مرده آن است، گفت: امسال شدیدترین خشکسالی را در ۵۰ سال گذشته سپری کرده‌ایم و در جلسه مدیریت بحران آب کشور کم کردن نسبت مصرف در شرب، صنعت و کشاورزی مطرح است و باید روش‌های جدید جایگزین آبیاری غرقابی شود.

کد خبر 335187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.