۱۰ شهر هوشمند دنیا در سال ۲۰۱۷

فناوری هوشمند بر زندگی شهروندان و صنایع مختلف در سراسر جهان تاثیرات زیادی گذاشته است.

به گزارش ایمنا، اگرچه زیرساخت‌های فیزیکی از مهمترین و ضروری ترین نیازهای توسعه زندگی شهرنشینی است، اما این روزها شهرها بیش از پیش به ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری های روز دنیا نیاز دارند. محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و از همه مهمتر شهروندان هوشمند از معیارهای اصلی شهرهای هوشمند آینده محسوب می‌شود.

سئول؛ کره جنوبی: سئول سالهای سال در فن آوری های هوشمند غوطه ور و اولین شهر هوشمند دنیا در سال ۲۰۱۴ محسوب شده است. شهر هوشمند سئول دارای امکانات بهداشتی بالا برای افراد معلول و سالمندان است. سئول یکی از رهبران جهان در استفاده از فناوری های هوشمند در سیستم حمل و نقل است.

وین؛ اتریش: پایتخت اتریش به مدیریت هوشمند ترافیک معروف است. وین به عنوان یکی از سبزترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و رهبران شهری آن در استفاده از انرژی سبز شهرت دارند. نظرسنجی‌ها حتی شهر وین را به عنوان سالم ترین شهر دنیا در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ معرفی کرده اند. قرار است وین در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰ هزار سیستم پنل خورشیدی را نصب کند. سیستم پنل خورشیدی به این صورت است که می ‌تواند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کند که برای مصرف ‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد. بیش از ۹۰ درصد ساکنان پایتخت اتریش به سیستم حمل و نقل آسان دسترسی کامل دارند.

بوستون؛ ایالات متحده: یکی از قدیمی‌ترین شهرهای امریکای شمالی است. بوستون از سال ۲۰۱۵ به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا در حوزه فن آوری شناخته شده است. بوستون یکی از بهترین شهرها برای مدیریت شهری است.

آمستردام؛ هلند: در سال ۲۰۱۶ آمستردام جایزه سرمایه نوآوری اروپا را به دست آورد. این جایزه ۹۵۰ هزار یورویی به دلیل فعالیت‌های شهر هوشمند آمستردام، به آن تعلق گرفت. آمستردام به طور خاص در برنامه ریزی شهری پیشرفت کرده است و تقریبا هر شهروند دارای دسترسی به امکانات بهداشتی قابل قبول است. دولت دیجیتالی، سیستم الکتریکی جمع آوری زباله، سیستم های هوشمند بیلبوردها و چراغ های راهنمایی رانندگی و ... در این شهر معروف است. 

توکیو؛ ژاپن: شهر پرجمعیت جهان، به عنوان باهوشترین شهر از نظر تکنولوژی شناخته شده است. در سال ۲۰۱۱ یک شهرک هوشمند در حومه توکیو راه اندازی و به طور کامل توسط انرژی های تجدید پذیر هدایت شد. سیستم راه آهن توکیو در سالهای اخیر قابلیت‌های هوشمندانه‌ای را در اختیار دارد که برای مدیدریت بیش از ۱۰۰ خط قطار و انتقال ۱۴ میلیارد مسافر در سال ضروری است.

استکهلم؛ سوئد: این شهر دریافت کننده جایزه هوشمند سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است. استکهلم در سال ۲۰۱۰ توسط کمیسیون اروپا به «سرمایه سبز اروپا» نام گذاری شد. علاوه بر این، استکهلم اولین شهری بود که خدمات تلفن همراه ۴G/LTE را معرفی کرد. استکهلم با مشارکت شهروندان، دیجیتالی کردن دولت و افزایش سرعت اینترنت را در نظر دارد. شبکه حمل و نقل عمومی دقیق شامل کشتی‌ها، قطارهای با سرعت بالا، ۲۰۰۰ اتوبوس شهری، ۱۰۰۰ هزار قطار محلی، چرخ دستی‌ها و .... در این شهر خودنمایی می‌کنند. استکهلم دارای حدود ۳ هزار شرکت فناوری پاک است که قصد دارند شهر را سبزتر کنند.

پاریس؛ فرانسه: یکی از محبوب ترین مقاصد جهان است. پاریس به عنوان یکی از بزرگترین شهرها در رسیدن به نوآوری سبز و دولت دیجیتال به شمار می رود. پاریس یکی از مشهورترین شهرهای دنیا در استفاده از انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر است. استفاده از بخش حمل و نقل عمومی در پاریس یک فرهنگ است.

لندن؛ بریتانیا: این شهر به خاطر سیستم حمل و نقل هوشمند شامل اتوبوس ها، قطارها و دیگر وسایل نقلیه مشترک معروف است. لندن در میان بهترین شهرها برای رسیدن به اهداف بین المللی، سرمایه انسانی، اقتصاد نوآورانه و کانون های WiFi قرار دارد. لندن قصد دارد تا بزرگترین شبکه WiFi رایگان را راه اندازی کند.

سان فرانسیسکو ایالات متحده: بخش توسعه هوشمند سان فرانسیسکو در سال های اخیر به ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. این شهر دارای بیش از ۱۰۰ ایستگاه شارژ عمومی برای وسایل نقلیه الکتریکی و خدمات حمل و نقل عمومی است.

ریودژانریو؛ برزیل: این شهر از سیستم‌های امنیتی و مانیتورینگ در کل شهر استفاده می‌کند. این ایده که به‌عنوان rio operation center مطرح ‌شده است، از سواحل کوپاکابانا تا خیابان‌های شهر و تا استادیوم ماراکانا را زیر نظر دارد. این تکنولوژی هوشمند به‌ منظور ارتقاء امنیت و همچنین رسیدگی‌های ضروری بهداشتی و ایمنی، به کار می ‌رود. کنترل ترافیک در شهر و همچنین مدیریت بهتر در مراسم مذهبی و آیینی و … از اقدامات استفاده از این تکنولوژی هوشمند است.

کد خبر 335183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.