راه‌آهن ریل را از ذوب آهن گران نمی‌خرد

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت راه آهن و زیرساخت نه تنها ریل را نه تنها گران از خارجی‌ها نمی خرند، بلکه ارزان نیز می‌خرد و علاوه بر اینکه پول نقد هم نمی دهند تنها بر ارائه اوراق مشارکت به جای هزینه نقدی ریل تاکید دارند.

احسان دشتیانه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص اینکه شرکت زیرساخت عنوان کرده «ریل را گران تر از ذوب آهن می خریم اما آنها همکاری نمی کنند» اظهار کرد: این موضوع غلط است و شرکت زیرساخت، نه تنها ریل را نه تنها گران از خارجی‌ها نمی خرند،  بلکه ارزان نیز می‌خرد و علاوه بر اینکه پول نقد هم نمی دهند تنها بر ارائه اوراق مشارکت به جای هزینه نقدی ریل تاکید دارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ذوب آهن نهایت همکاری را برای تولید ریل ملی دارد، تصریح کرد: هر محصولی که تولید می شود دوره ای برای شروع دارد و در این مرحله باید از لحاظ کیفی مورد تایید قرار گیرد. البته اکنون میزان تولید ریل ملی ذوب آهن مورد تایید قرار گرفته و فاکتور فروش آن برای تحویل به شرکت راه آهن آماده است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون شرکت ذوب آهن تا سقف ۲ هزار تن تولید ریل ملی داشته است، گفت: در حال حاضر ذوب آهن برای فروش ریل ملی به راه آهن قرارداد ۴۰ هزار تنی دارد.

وی با بیان اینکه به طور قطع قرارداد خرید ۴۰ هزار تن ریل ملی توسط راه آهن انجام می شود، افزود: به نظر می رسد به دلیل فاینانس های خارجی وزارت راه و شهرسازی بیشتر تمایل دارد تا ریل را به صورت فاینانس تامین کنند.

دشتیانه با تاکید بر اینکه ایجاد ریل در کشور نیاز به زیرساخت و تامین مالی دارد، اظهار امیدواری کرد: دولت شرایط مالی را به نحوی برای وزارت راه و شهرسازی مهیا کند تا بتوانند ریل داخلی را به صورت نقدی و نه اوراق مشارکت از ذوب آهن بخرند.

وی تاکید کرد: خارجی ها به صادرکنندگان ریل فاینانس می‌دهند اما وزارت راه تنها تمایل دارد به جای اینکه سراغ تامین کنندگان داخلی بیاید، از این فاینانس ها برای تامین نیاز خود استفاده کند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه محصولات آهنی و فولادی نمی‌توان معاملات را از طریق ابزارهای مالی انجام داد، تصریح کرد: معاملات فقط باید پرداخت به صورت نقدی باشد، چرا که هم صنایع فولادی و هم معادنی که مواد اولیه از آنها خریداری می شود، حجم زیادی از درآمد خود را صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی و کارگران خود می کنند و به همین دلیل نمی توانند محصولات خود را در ازای ابزاری مانند اوراق مشارکت به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذوب آهن توانایی لازم را برای تولید ریل ملی دارد، تصریح کرد: دولت برای تامین ریل از خارج فاینانس خارجی می کند درحالیکه انتظار می رود دولت تولیدکننده داخلی را حمایت کند تا بتواند کالای خود را بفروشد نه اینکه جنس را با فاینانس خارجی از هند یا چین وارد کند.

کد خبر 335182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.