طرح نهایی ایمن سازی سی‌وسه‌پل تصویب شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان از تصویب طرح تشکیل پایگاه پژوهش پل های تاریخی اصفهان خبر داد و گفت: طرح نهایی ایمن سازی سی و سه پل به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، نشست شورای عالی فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، امروز شنبه ۳۰ دی ماه با حضور فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان، حسین جعفری، رییس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و مدیران و کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی، سازمان نوسازی و بهسازی و شهرداری منطقه ۳ اصفهان برگزار شد.

در پایان این نشست مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با معاونت میراث فرهنگی کشور، با توجه به نیاز وافر پل های تاریخی اصفهان به یک مرکز پژوهشی، مجوز تاسیس پایگاه پژوهشی پل های تاریخی اصفهان به زودی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه پل های تاریخی ویترین میراث فرهنگی اصفهان و زاینده رود است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تمامی پل های تاریخی زاینده رود از مبدا تا مقصد هم اینک استفاده شده و کاربری های خود را حفظ کرده اند، لزوم انجام پژوهش های دایمی جهت حفاظت از این مجموعه های تاریخی از یک سو و حفظ قابلیت ها و کاربری های آنها از سوی دیگر همچنان احساس می شود، لذا ظرف ۱۵ روز آینده طرح مدیریت این پایگاه تهیه و پس از تصویب سازمان میراث فرهنگی کشور، این پایگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و با مشارکت تمامی نهادهای ذی ربط تشکیل می شود.

طرح نهایی ایمن سازی سی و سه پل تصویب شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین عنوان کرد: در ادامه این نشست با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، سه طرح ایمن سازی سی و سه پل ویژه رهگذران و گردشگران که توسط کارشناسان تهیه شده بود ارایه شد و در نهایت طرح نهایی ایمن سازی این پل تاریخی که شامل حفاظت از راهروهای سرپوشیده طرفین عرشه پل و همچنین حفاظت از عبور رهگذران و گردشگران در طبقه دوم پل است با اکثریت آراء به تصویب رسید.

با تصویب این طرح گردشگران در حالی که با امنیت کامل می توانند از مناظر پیرامون پل دیدن کنند، رواق های سرپوشیده این پل نیز حفاظت شده و به هیچ عنوان حریم منظری این پل عظیم و زیبای تاریخی را مخدوش نخواهد کرد.

کد خبر 335179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.