کتاب گزیده رباعی‌های "خلاق المعانی" رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب گزیده رباعی‌های "خلاق المعانی" تالیف "سعید عکاف زاده" روز -یکشنبه- یکم بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نویسنده این کتاب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اعلام این خبر اظهار کرد: کمال الدین اسماعیل فرزند جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی معروف به خلاق المعانی، شاعر نیمهٔ نخست قرن هفتم هجری و آخرین قصیده‌سرای بزرگ ایران است که در دوران حمله مغول به ایران درگذشت. این شاعر بزرگ اشعار بسیار برجسته و دلنشینی دارد و به دلیل مهارتش در ارایه مفاهیم متعالی و هنری در قالب شعر، لقب "خلاق المعانی" را از آن خود کرد.

سعید عکاف زاده افزود: کتاب گزیده اشعار خلاق المعانی به ارایه رباعی های برگزیده این شاعر همراه با مجموعه آثار خوشنویسی، طراحی و نگارگری از اشعار او پرداخته است. همچنین کتاب دارای مقدمه ای از زندگی خلاق المعانی و مجموعه ای از اشعار او است. محتوای این کتاب از سه سال قبل گردآوری شده و در سال گذشته برای چاپ و انتشار آن تصمیم های نهایی گرفته شد.

این ادامه داد: گردآوری، تالیف، خوشنویسی، طراحی و نگارگری های این کتاب را بنده به تنهایی انجام داده ام و تلاش کرده ام تا به نحوی صحیح و با رویکردی تخصصی و هنری اشعار این هنرمند را به خوانندگان کتاب معرفی کنم.

وی با بیان اینکه آیین رونمایی از کتاب گزیده اشعار خلاق المعانی روز یکم بهمن ماه، راس ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود، عنوان کرد: از تعدادی از شعرا و ادبای برجسته اصفهان برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است و امیدوارم حضور این بزرگان را در این مراسم شاهد باشیم.

کد خبر 335173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.