جلوگیری از سرقت اطلاعات در آپدیت جدید فیسبوک

فیسبوک به تازگی یک ویژگی امنیتی را به پلتفرم شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است که از سرقت اطلاعات و حملات فیشینگ جلوگیری می کند. این کار با ارایه یک لیست کامل از ایمیل های ارسال شده توسط فیسبوک بر روی این پلتفرم شبکه اجتماعی انجام می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، ویژگی امنیتی جدید فیسبوک کاربران را از سرقت اطلاعاتشان محاظت می‌کند. این غول تکنولوژی اخیرا یک ویژگی امنیتی را به پلتفرم شبکه‌ اجتماعی خود اضافه کرده است که از سرقت اطلاعات و حملات فیشینگ جلوگیری می‌کند. لیست کامل همه‌ ایمیل‌هایی که توسط فیسبوک ارسال شده است در قسمت  Setting روی این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی در دسترس قرار گرفته است وکاربران فیسبوک می‌توانند صحت ایمیل‌هایی را که از طرف فیسبوک دریافت می‌کنند را در قسمت "See recent emails from Facebook" بررسی کنند. اگر ایمیل مورد نظر در این لیست نباشد، تقلبی است و باید نادیده گرفته شود.

Facebookmail.com یک دامنه‌ رایج است که فیسبوک از آن برای ارسال اعلان (هنگام شناسایی تلاش برای ورود به حساب کاربری یا تغییر رمز عبور) استفاده می‌کند. اگر مطمئن نیستید که ایمیل دریافت شده از طرف فیسبوک است می‌توانید صحت آن را از طریق facebook.com/setting بررسی کنید. حتی اگر ایمیل‌های جعلی کاملا شبیه به ایمیل‌های رسمی فیسبوک باشد، این ویژگی امنیتی به کاربران کمک می‌کند تا حملات فیشینگ را شناسایی کنند.

مهاجمان از حملات فیشینگ برای به‌دست آوردن مجوزهای قربانیان، دسترسی به پروفایلشان و انجام طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های جعلی استفاده می‌کنند. حساب‌های کاربری هک شده می‌توانند برای ارسال پیام‌های فیشینگ یا توزیع بدافزار استفاده شوند. اگر با ایمیل‌های جعلی که تظاهر می‌کنند از طرف فیسبوک ارسال شده‌اند مواجه شدید آن را به phish@facebook.com گزارش دهید.

اگر حساب کاربریتان از طریق فیشینگ هک شده است به facebook.com/hacked مراجعه کنید.

کد خبر 335162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.