ماجرای "آمیز علی" به قلم یک خبرنگار جوان

نمایشنامۀ "آمیزعلی سلام" نوشتۀ محمدعلی عمادی یکم بهمن ماه در خانۀ هنرمندان خوانش می‌شود.

نویسندۀ این نمایشنامه در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: "آمیز علی سلام" یک نمایشنامۀ کمدی انتقادی است و ماجرای آن به دلنوشته‌ای برمی‌گردد که به مناسبت تبریک روز خبرنگار نوشته و در بین دوستان منتشر کرده بودم، در واقع استقبال از این متن موجب تشویق من برای تبدیل آن متن به یک نمایشنامه شد.

محمدعلی عمادی با اشاره به داستان این نمایشنامه گفت: آمیزعلی، روایت قصۀ پرغصۀ تمامی آدم‌های زحمتکش این جامعه است که تاب و توان رنج‌های زمانه را ندارند. خبرنگار جوانی که در دفتر روزنامۀ خود مشغول بستن روزنامه است، متوجه ماجرای آمیزعلی می‌شود و دل به گفتار و کردار او می‌دهد، تا جایی که جای خبرنگار و خبرآورنده عوض می‌شود. خبرنگار جوان، یاد پسر مفقودالاثر آمیزعلی را در خاطرش زنده می‌کند و این خود عاملی می‌شود برای دل‌بستگی آمیزعلی به این خبرنگار جوان.

وی افزود: پاتوق یکشنبه‌های تئاتر، نشست تخصصی نمایشنامه‌خوانی است که به همت حوزه هنری با سرپرستی امیر صفایی پور هر دو هفته یکبار روزهای یکشنبه در خانۀ هنرمندان برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در نشست این هفته می‌توانند _یکشنبه_ یکم بهمن ماه، رأس ساعت ۱۶:۰۰ به خانۀ هنرمندان اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 335154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.