قنبری سرمربی موقت سپاهان شد/ یک مربی داخلی و یک گزینه خارجی مدنظر زردپوشان

در پایان جلسه هیأت مدیره باشگاه سپاهان، کریم قنبری به عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همه چیز از شصت و دومین دربی فوتبال اصفهان در هفته نوزدهم لیگ برتر آغاز شد؛ جایی که سپاهان در ادامه نتایج ضعیف خود در این فصل، در مقابل چشم هواداران خودی در ورزشگاه نقش‌جهان با نتیجه دو بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد تا انتقادها از عملکرد کرانچار و شاگردانش اوج بگیرد.

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان که شهرآورد نصف‌جهان را از نزدیک تماشا می‌کرد پس از آن دیدار در مصاحبه‌ای تلویزیونی با انتقاد از شرایط نامناسب سپاهان، از ورود احتمالی خود به این موضوع سخن گفت. هرچند مهرعلیزاده پیش تر هم نسبت به افت تیم‌های فوتبال اصفهان واکنش نشان داده بود، اما مصاحبه تلویزیونی او از ورود قریب‌الوقوع مقام ارشد سیاسی استان به موضوع افت سپاهان حکایت داشت.

عصر روز گذشته و پس از شکست سپاهان مقابل سپیدرود رشت در هفته بیستم لیگ برتر، استاندار سابقاً ورزشی اصفهان با انتشار دو نامه در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام شخصی خود خطاب به بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خبرساز شد. مهرعلیزاده در نامه نخست خود آورده بود: «با توجه به جایگاه باشگاه فولادمبارکه سپاهان در فوتبال کشور و استان اصفهان و با عنایت به شکایت‌های واصله از هواداران آن در خصوص وضعیت فعلی این باشگاه و مشکلات آن، ضروری است در اسرع وقت نسبت به بررسی و رفع مشکلات مربوطه اقدامات لازم به عمل آورده و زمینه پیشرفت هرچه بیشتر این باشگاه و بازیابی موقعیت آن را فراهم آورید.»

اما چیزی که سر و صدای بیشتری به پا کرد، محتوای نامه دوم مهرعلیزاده بود.

استاندار اصفهان در این نامه خطاب به مدیرعامل شرکت فولادمبارکه آورده بود: «با سلام. پیرو نامه شماره ۲۰/۱/۸۲۷۶۳ مورخ ۹۶/۱۰/۲۹ و به دنبال ظهور ضعیف تیم سپاهان در مسابقات امروز ۹۶/۱۰/۲۹ مقتضی است بلادرنگ نسبت به بازنگری در مدیریت این باشگاه اقدام و نتیجه را به اینجانب اعلام نمایید. اقدام فوق حداقل انتظار جوانان و هواداران عزیز این تیم و مردم شریف و ورزش دوست استان اصفهان و اینجانب به عنوان خادم مردم بزرگوار این استان می‌باشد. انتظار دارم با اقدام آنی در مدیریت باشگاه و اعمال حمایت‌های همه جانبه در سایر موارد شرایطی را فراهم آورید که در ادامه فصل و بازی‌های باقیمانده لیگ برتر تیم سپاهان را به جایگاه قدرتمند سابق خویش برگردانید.»

تنها ساعتی پس از انتشار این نامه بود که محسن طاهری از مدیرعاملی باشگاه سپاهان استعفا کرد.

آغاز گمانه‌زنی‌ها؛ از افشارزاده تا ساکت!

به دنبال کناره‌گیری طاهری، گمانه‌زنی رسانه‌ها و هواداران سپاهان در مورد گزینه جانشینی مدیرعامل مستعفی سپاهان آغاز شد و تا این لحظه نام‌های مختلفی از محمد سلطان‌حسینی گرفته تا بهرام افشارزاده، علیرضا رحیمی و مهرزاد خلیلیان و حتی محمدرضا ساکت بر سر زبان‌ها افتاده که مشخص نیست تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است.

هواداران سپاهان که از مدتی پیش صفحه اینستاگرام استاندار اصفهان را به محلی برای طرح انتقادهای خود از وضعیت باشگاه سپاهان تبدیل کرده‌ بودند، از روز گذشته تا کنون فعالیت خود در این صفحه را بیشتر هم کرده‌اند و زیر پست مربوط به نامه دوم استاندار اصفهان، تا این لحظه ۳۶۱۲ کامنت ثبت شده است!

از طرف دیگر، ورود مقام ارشد سیاسی استان به یک موضوع ورزشی، واکنش‌های متفاوتی از سوی برخی اصحاب رسانه به دنبال داشته و برخی آن را مصداق دخالت سیاست در ورزش دانسته‌اند که باید دید واکنش مهرعلیزاده به این صحبت‌ها چیست.

زمان نشست اضطراری باشگاه سپاهان مشخص شد

در همین حال منوچهر نیکفر، رییس هیأت مدیره باشگاه سپاهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، از برگزاری نشست اضطراری هیأت مدیره باشگاه سپاهان در ساعت ۱۶ امروز خبر داد، اما در عین حال تأکید کرد در این جلسه قرار نیست مدیرعامل جدید سپاهان معرفی شود و با حضور اعضای کمیته فنی، عملکرد کرانچار و تیم فوتبال سپاهان بررسی خواهد شد.

تیتر «تغییرات در کادرفنی سپاهان امروز اعمال می‌شود؟» که امروز در روزنامه الکترونیکی صدای سپاهان به چشم می‌خورد نیز، به گمانه‌زنی‌ها در مورد نیمکت سپاهان دامن زده است.

نیکفر: گزینه مدیرعاملی سپاهان مشخص نیست/ با کرانچار مذاکره می‌کنیم

منوچهر نیکفر، رییس هیأت مدیره باشگاه سپاهان در ادامه گفت و گوی امروز خود با ایمنا، در پاسخ به اینکه آیا قرار است در جلسه اضطراری امروز کرانچار برکنار شود، ادامه داد: با کرانچار مذاکره می‌کنیم و هنوز چیزی مشخص نیست.   

افشارزاده: مدیرعامل سپاهان نمی‌شوم

بهرام افشارزاده یکی از افرادی که از شب گذشته نامش به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی سپاهان بر سر زبان‌ها افتاده بود، در مصاحبه‌ای که امروز داشت این موضوع را رد کرد. افشارزاده به خبرگزاری فارس گفته: «اصلاً چنین خبری صحت ندارد و من مدیرعامل باشگاه سپاهان نمی‌شوم.»

طاهری: استعفا دادم تا سبحانی و مهرعلیزاده مقابل هم قرار نگیرند

محسن طاهری نیز امروز درباره دلیل استعفای خود از مدیرعاملی باشگاه سپاهان گفته: «وقتی مسئول استان به موضوع باشگاه سپاهان ورود می‌کند و معتقد است در شرایط فعلی باید تغییر در مدیریت باشگاه ایجاد شود، برای آنکه مدیریت کارخانه فولاد مبارکه که یکی از پست‌های مهم و کلیدی در استان اصفهان است و استاندار مقابل هم قرار نگیرند و تعامل بیشتری داشته باشند، ترجیح دادم استعفا دهم.»

مدیرعامل مستعفی باشگاه سپاهان در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری میزان در مورد اینکه پس نقش مسائل فنی و عملکرد کادرفنی در نتایج تیم چه خواهد شد، اظهار کرده: «ما در زمینه مسائل فنی هشدار را به کرانچار داده بودیم و قطعا مسائل فنی هم تأثیر زیادی در نتایج تیم داشته است، اما همانطور که گفتم هیچگاه در امور فنی تیم دخالت نکردیم. این انتقاد به ما وارد بود که چرا ما بازیکنان خوبی را جذب نکرده و در اختیار تیم قرار ندادیم، اما من با این موضوع کاملاً مخالف بودم چون باید بازیکنان مدنظر سرمربی جذب می‌شد تا بعداً او در مورد نتایجی که گرفته پاسخگو باشد وگرنه اگر تیم نتیجه نگیرد سرمربی این بهانه را دارد که بازیکنان مد نظر او جذب نشده یا بازیکن به او تحمیل شده است.»

وی خاطرنشان کرده است: «وقتی اواخر فصل گذشته کرانچار را آوردیم ۱۳ امتیاز گرفت و زمانی که قصد تمدید قرارداد برای فصل جدید را با او داشتیم رقم مورد نظرش را بالا گفت و همین موضوع باعث شد که اعلام کنیم با شرایط مدنظر او نمی‌توانیم برای فصل جدید ادامه همکاری دهیم. در این بین عده‌ای ما را مورد هجمه قرار دادند که به خاطر پول نباید کرانچار را که نتایج خوبی با سپاهان گرفته از دست دهید، اما همین افراد در این فصل مدام می‌گفتند که زودتر باید سرمربی تیم تغییر کند و به جای اینکه پای سرمربی و حرف خود بایستند، درخواست تغییر فوری کرانچار را داشتند.»

خلیلیان: صحبتی ندارم

همچنین با مهرزاد خلیلیان که در فضای مجازی از او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی باشگاه سپاهان نام برده شده است تماس گرفتیم، اما خلیلیان با گفتن اینکه «اگر در مورد باشگاه سپاهان سوال دارید، اصلاً نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم» به تماس تلفنی خبرنگار ایمنا پایان داد.

سکان هدایت باشگاه سپاهان در دست تابش

ظهر امروز و با اعلام باشگاه سپاهان، مسعود تابش، معاون فنی ورزشی این باشگاه و از پیشکسوتان فوتبال سپاهان و اصفهان به عنوان سرپرست موقت باشگاه سپاهان معرفی شد.

۶ نفری که از لیست کرانچار حذف شده‌اند + سند

مهرعلیزاده: همه مسائل مهم استان از جمله ورزش به استاندار هم مربوط می‌شود

استاندار اصفهان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه اصفهان، در خصوص نامه استانداری به مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص نتایج ضعیف تیم فوتبال سپاهان گفت: برخی فکر می‌کنند استاندار یعنی مسئول اداری، اما این طور نیست استاندار نماینده عالی دولت است و وظیفه دارد آنچه قانون اساسی حق مردم دانسته است و مردم از طریق انتخاب دولت و نمایندگان آن‌ها را مطالبه می‌کنند را اجرایی کند. بنابراین همه مسائل مهم استان از جمله ورزش که از مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه است به استاندار مربوط می‌شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: به هر حال با پیروزی و موفقیت یک تیم صدها هزار نفر از جمعیت استان خوشحال و با شکست آن غمناک می‌شوند و مدیریت این امر به طور مستقیم با استاندار مرتبط است.

وی افزود: عملکرد تیم‌هایی مثل سپاهان به طور مستقیم با روان اجتماع سروکار دارد و استاندار در کنار مسائلی مثل اشتغال و رفاه و شادابی مردم، برگزاری کنسرت و مسائلی از این دست در قبال ورزش هم مسئولیت دارد تا مردم در فضای شهری شاد باشند و از زندگی لذت ببرند. بنابراین تذکر به یک مدیر جهت تأمین نیازهای روانی جامعه ضرورت دارد.

مهرعلیزاده در رابطه با توصیه فیفا به عدم دخالت سیاست‌مداران در ورزش گفت: دخالت سیاسی زمانی است که استاندار در عزل و نصب‌ها دخالت کند، اما استانداری تنها به مدیر مربوطه نامه داد که تصمیمات مقتضی برای حل مشکل تیم سپاهان گرفته شود. استاندار این اختیار را دارد که از مدیرانی که خوب به مردم سرویس نمی‌دهند بخواهد جای خود را به دیگران بدهند.

نیکفر: کرانچار جدا شد

منوچهر نیکفر، عضو هیأت مدیره باشگاه سپاهان دقایقی پیش به خبرگزاری ایسنا گفت: «جلسه‌ای با آقای کرانچار داشتیم و ایشان به صورت توافقی از تیم جدا شدند. همچنین قرار است برای انتخاب جانشین او با کمیته فنی جلسه‌ای داشته باشیم. تا الان تنها جدایی کرانچار از سپاهان رسماً انجام شده است و هیچ حرفی در مورد سرمربی جدید مطرح نیست.»
وی در مورد حضور علیرضا منصوریان و محرم نویدکیا در بین گزینه‌های جانشینی کرانچار بیان کرد: «درباره گزینه‌ها باید در کمیته فنی بحث شود. من در جریان این گزینه‌ها نیستم و در جلسه مشترک با اعضای کمیته فنی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

روزی روزگاری سپاهان؛ آیا فریادرسی هست؟

استعفای کرانچار در دفتر شرکت فولاد

مسعود تابش، سرپرست موقت باشگاه سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد استعفای زلاتکو کرانچار از سرمربیگری تیم فوتبال سپاهان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که ساعت ۱۲ امروز (شنبه) با حضور هیأت مدیره باشگاه سپاهان در دفتر فولاد مبارکه برگزار شد، زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان نیز حضور داشت و به‌ صورت توافقی از باشگاه جدا شد.

تشکیل جلسه هیأت مدیره سپاهان در دفتر فولاد مبارکه

دفتر شرکت فولاد مبارکه از ساعت ۱۶ میزبان جلسه مهم دیگری است. در این جلسه قرار است اعضای هیأت مدیره باشگاه سپاهان و اعضای کمیته فنی این باشگاه دور هم بنشینند و در مورد مسائل فنی تیم و گزینه‌های سرمربیگری سپاهان بحث و تبادل نظر کنند.

چلنگر: کرانچار نه خوشحال بود، نه ناراحت

محمدرضا چلنگر، مترجم زلاتکو کرانچار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد جزییات جلسه ظهر امروز هیأت مدیره باشگاه سپاهان با کرانچار، اظهار کرد: صبح امروز از دفتر باشگاه سپاهان تماس گرفتند تا به همراه کرانچار در جلسه ظهر امروز هیأت مدیره باشگاه سپاهان شرکت کنیم.

وی ادامه داد: جلسه در دفتر شرکت فولاد مبارکه با حضور منوچهر نیکفر، رییس هیأت مدیره باشگاه سپاهان و اعضای هیأت مدیره برگزار شد.

چلنگر افزود: در این جلسه چهارچوب توافقات به صورت صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد که باید به توافق‌نامه دوجانبه تبدیل شود.

مترجم زلاتکو کرانچار ادامه داد: موضوع جلسه را از قبل نمی‌دانستیم، اما حدس می‌زدیم قرار است توافقاتی در خصوص جدایی کرانچار از سرمربیگری تیم فوتبال سپاهان به صورت دو طرفه تنظیم شود که در نهایت نیز این توافق با رضایت هر دو طرف صورت گرفت و تفاهم‌نامه فسخ دوطرفه امضا شد.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده صورت جلسه امضا شده باید به صورت فسخ‌نامه رسمی درآید و به امضای دوطرف برسد که امیدوارم خیلی زود و همین فردا این کار انجام شود و شخصاً علاقه دارم هرچه زودتر مراحل این توافقات اجرا شود، چرا که فقط اجرای آن باقی‌مانده است.

چلنگر در پاسخ به این سوال که از گزینه جانشینی کرانچار اطلاع دارد یا خیر، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. جلسه عصر امروز (شنبه) هیأت مدیره باشگاه سپاهان با کمیته فنی باشگاه در خصوص همین مورد و انتخاب سرمربی جدید برای تیم است.

مترجم زلاتکو کرانچار در پاسخ به اینکه آیا کرانچار از جدا شدن از سپاهان ناراحت بود، اضافه کرد: طبیعتاً خوشحال نبود، اما ناراحت هم نبود چون این جدایی با رضایت طرفین انجام شد و نه برکناری در کار بود و نه استعفایی و این توافقات در یک فضای کاملاً دوستانه صورت گرفت که تا لحظه‌ای که کرانچار در تیم حضور داشت و کار کرد که مدت زمان زیادی هم نبود و در اصل یک ماه کامل می‌شود، مطالباتش پرداخت شود. اگرچه کرانچار می‌توانست کل مبلغ قراردادش را مطالبه کند، اما نه کرانچار با این دید جلو رفت و نه هیأت مدیره با رویکرد تندی جلو آمدند و هر دو طرف خیلی دوستانه به توافق رسیدند و حتی عکس هم گرفتند و تفاهم‌نامه امضا شد.

قنبری، سرمربی موقت سپاهان

در پایان جلسه هیأت مدیره باشگاه سپاهان، کریم قنبری به عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه معرفی شد.

تابش: یک مربی داخلی و یک مربی خارجی مدنظر سپاهان است

مسعود تابش، سرپرست باشگاه سپاهان در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: تعدادی از مربیان داخلی و خارجی برای همکاری با سپاهان اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از بررسی گزینه‌ها در جلسه هیأت مدیره، یک مربی ایرانی با سوابق خوب و قابل قبول و یک مربی خارجی (اروپایی) با کارنامه خوب مدنظر داریم که امیدوارم تا پایان هفته یا نهایتاً روز شنبه هفته آینده، سرمربی جدید سپاهان را معرفی کنیم.

کد خبر 335134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    انشاالله همه جیز ختم به خیر شود به نفع سپاهان و هوادارنش