همکاری ایران و روسیه با قدرت ادامه خواهد یافت

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در امور سیاسی ویژه با اشاره به ضرورت تداوم همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم گفت: همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، «حسین جابری انصاری» دستیار وزیر امور خارجه در امور سیاسی ویژه روز جمعه با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در تالار تشریفات مسکو برگزار شد دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه و نیز نشست گفتگوی ملی گروه‌های سوری در شهر سوچی روسیه ، رایزنی کردند.

میخائیل بوگدانوف در این دیدار گفت: اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول است و فرایندهای پیچیده ای که بعضا با هم در تناقض هستند، جریان دارد .

وی افزود: برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی ارزیابی ها و پیش بینی ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

بوگدانوف به اهمیت نشست سراسری گروه‌های سوچی اشاره کرد و گفت: بعد از این جلسه هیات های ایران و روسیه به سوچی خواهند رفت تا برای آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه، آخرین هماهنگی ها انجام شود.

بوگدانوف تصریح کرد: روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور همکاری های تنگاتنگی دارند و این بیانگر روابط قوی و راهبردی ایران و روسیه است.

حسین جابری انصاری هم گفت: روابط ایران و روسیه در سطحی است که اقتضا می کند رایزنی های نزدیکی داشته باشیم.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی افزود: تحولات خاورمیانه و جهان عرب اقتضا می کند که این گفتگوها در فواصل کوتاه انجام شود.

وی تاکید کرد: مایل هستم امروز گفتگوهایی درباره مجموع تحولات منطقه و به طور خاص عراق، لیبی با هم داشته باشیم.

جابری انصاری به اوضاع یمن و مرگ خاموش یک ملت در محاصره اشاره کرد و گفت: بحران فلسطین و بیت المقدس که برای دهه ها ادامه یافته و آخرین مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

وی گفت: موضوع سوریه هم بخش مهمی از رایزنی ها را شامل می شود و در سوچی هم با شرکای روس و ترک ادامه خواهد یافت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: مطمئن هستم این رایزنی ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد ، چرا که ظرفیت های بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه وجود دارد.

وی به ضرورت تداوم همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم با قدرت ادامه خواهد یافت .

کد خبر 335120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.