آب پاکی دولتمردان روی دست کشاورزان اصفهان/ذخیره سد کافی نیست

معاون عمران، توسعه امور شهری وروستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه بخشی از آب سد برای پایداری آن و بخش دیگری از آب سد نیز حجم مرده آن است، گفت: به هر میزانی که آب در پشت سد جمع شود به همین میزان می‌توان از آن آب خارج کرد.

به گزارش ایمنا محمدعلی افشانی در نشست مشترک مسئولان، شوراها، دهیاران  شرق اصفهان در آستان مقدس سید محمد طالجردشهر اژیه، با بیان اینکه امسال شدیدترین خشکسالی در ۵۰ سال گذشته را سپری کرده‌ایم، افزود: در جلسه مدیریت بحران آب کشور کم کردن نسبت مصرف در شرب، صنعت و کشاورزی است و باید روش‌های جدید جایگزین آبیاری غرقابی شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آب سد برای پایداری آن و بخش دیگری از آب سد نیز حجم مرده آن است گفت: به هر میزانی که آب در پشت سد جمع شود به همین میزان می‌توان از آن آب خارج کرد. حجم آب پشت سد زاینده رود میزانی نیست که برای کشاورزان رها شود.

معاون عمران، توسعه امور شهری وروستایی وزیر کشور با اشاره به مشکلات ایجاد شده در شرق اصفهان و پایین آمدن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: کمک‌ها و توجه ویژه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و افزایش بودجه‌ آنها انجام می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این جلسه، گفت: مردم انقلابی و زحمتکش شرق اصفهان با دید و جریان شناسی کامل به دفع اغتشاشات شهرهای درگیر کمک کردند.

حسن کامران افزود: آب کشاورزان که هر لیتر آن بیش از هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد در اختیار آنها گذاشته نشد و باید خسارت کشاورزان به آنها پرداخت شود.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 335113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.