آغاز ثبت نام آزمون فلوشیپ پزشکی از دوم بهمن ماه

ثبت نام در آزمون فلوشیپ (تکمیلی تخصصی) پزشکی در روزهای دوم تا ۱۸ بهمن ۹۶ انجام می گیرد. آزمون در ۱۳ اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ دوم تا ۱۸ بهمن ۹۶ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (عضو هیات علمی، آزاد) صرفا یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب و بر اساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.

داوطلبان حائز رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی در رشته های پیش نیاز در سال تحصیلی ۹۶ که مشمول خدمات وظیفه عمومی هستند باید مراتب را در فرم ثبت نام اینترنتی اعلام کنند.

ثبت نام بیش از یک بار مجاز نبوده و پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجازی نیست.

صرفا به مدارک ثبت نام که در مهلت مقرر ثبت نام و از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال شود ترتیب اثر داده خواهد شد. مدارک و هزینه ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق دانشگاه های متولی برگزاری آزمون توزیع و آزمون همزمان در ۱۳ اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود.

آزمون پذیرش دستیاران دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۷ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت غیر متمرکز و توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی برگزار می شود.

در این دوره جهت تسهیل فرآیند ثبت نام و جلوگیری از تداخل بین دانشگاه های مختلف، ثبت نام این آزمون به صورت متمرکز از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد. بررسی مدارک نیز توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام می شود.

سایر موارد از جمله طراحی سئوالات و برگزاری آزمون های کتبی، شفاهی به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های OSCE، PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود، تصحیح اوراق، بررسی اعتراضات به عهده دانشگاه مجری برنامه آموزشی تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) است.

محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد

شرایط عمومی شامل برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی است.

شرایط اختصاصی:

اعضای هیات علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) برای تحصیل در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) نیاز به گزینش عمومی مجدد ندارند.

داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاه ها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت. 

داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان.

پزشکان متقاضی، با ارائه گواهی صادره از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن و جهت شروع دوره باید حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۷ کلیه تعهدات خود را به اتمام رسانده باشند.

شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار  .

اشتغال نداشتن به تحصیل در یکی از رشته های فوق تخصصی پزشکی و دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و Ph.D (به جز دستیاران دوره پزشک پژوهشگر).

براساس موضوع مصوبه هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)، در صورت شرکت در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی حذف خواهند شد.

منبع: مهر

کد خبر 335105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.