سپاهان رسماً در خطر سقوط قرار گرفت/ پایان کار کرانچار؟

تیم فوتبال سپاهان با شکست برابر سپیدرود رشت در فاصله دو امتیازی تا منطقه سقوط قرار گرفت.

خبرگزاری ایمنا-

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و سپاهان

ورزشگاه: سردار جنگل رشت

تماشاگر: ۱۰ هزار نفر

گل‌ها: حسین ابراهیمی (دقیقه ۷) و رضا نورمحمدی (دقیقه ۸۲) برای سپیدرود؛ مروان حسین (دقیقه ۹۰) برای سپاهان

اخطار: محمد غلامی (دقیقه ۶۷) و میرهادی میرجوان (دقیقه ۸۶) از سپیدرود؛ سعید آقایی (دقیقه ۹۰+۴) از سپاهان

اخراج: امید سانکن (دقیقه ۹۰+۲) از سپیدرود

سپیدرود: سیدمحمدحسینی، توحید غلامی، علی عباسی (۵۵- میثم فردوسی)، رضا مهدوی، حسین کعبی، میثم تهیدست، علیرضا نورمحمدی، محمدغلامی (۷۹- میرهادی میرجوان)، میلادقربان زاده، حسین ابراهیمی و پویا نزهتی

سرمربی: علی کریمی

سپاهان: ابراهیم عالمه، عارف غلامی، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، ادون حسنی (۷۵- حسین پاپی)، جلال علیمحمدی، رسول نویدکیا، مهرداد محمدی (۶۱- رضا میرزایی)، مهدی شریفی (۸۲- مروان حسین) و ساسان انصاری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

کادر داوری: رضا عادل، سجاد طوری، ایوب غلامزاده و سعید رحیمی مقدم

شرح بازی:

سپاهان که برای خروج از بحران نیاز شدیدی به پیروزی در دیدار برابر سپیدرود داشت بازی را بر خلاف بازی قبلی با چهار دفاع و سیستم ۴-۴-۲ آغاز کرد، کرانچار که در بازی برابر پارس جنوبی در هفته هجدهم نیز با همین سیستم تیمش را به میدان فرستاده بود از ادون حسنی و رسول نویدکیا در وسط زمین استفاده کرده بود، تاکتیکی که جواب نداد و سپاهان در نیمه نخست میانه میدان را از دست داد و در خلق موقعیت ناکام بود، همچنین مهرداد محمدی در سمت راست به کار گرفته شده بود و زوج او با عارف غلامی که دفاع راست بود کاملاً ناهماهنگ و ناکام بودند. بردن جلال علیمحمدی به پست وینگر چپ و عدم استفاده از او در پست پشت مهاجم که اتفاقاً در آن پست جواب هم داده بود، دیگر دلیل بازی ضعیف سپاهان در نیمه نخست بود. نیمه نخستی که با یک شوت زیبا از حسین ابراهیمی در دقیقه ۷ به نفع سپیدرود به پایان رسید.

در نیمه دوم سپیدرود برای حفظ تک گل خود رو به بازی دفاعی آورد و سپاهان نیز بیشتر از کناره‌ها به دنبال نفوذ و موقعیت‌سازی بود. در این میان و در حالی که بازی با مالکیت سپاهان پیش می‌رفت سپیدرود روی یک ضد حمله صاحب ضربه آزاد شد و این ضربه پس از ارسال به روی دروازه در نهایت توسط رضا نورمحمدی تبدیل به گل شد تا این مدافع در نخستین بازی خود برای سپیدرود گلزنی کرده باشد.

سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت در ۱۰ دقیقه پایانی دست به حملات انتحاری زد که حاصل آن یک گل توسط مروان حسین روی اشتباه دروازه بان سپیدرود بود.

با این شکست و نتایجی که در سایر دیدارها رقم خود سپاهان در همان رتبه دوازدهم باقی ماند، اما فاصله‌اش با منطقه سقوط به دو امتیاز کاهش پیدا کرد و حالا به طور جدی خطر سقوط را احساس می‌کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۷- سپیدرود): توپ در پشت محوطه جریمه سپاهان با استپ سینه نزهتی برای حسین ابراهیمی فراهم شد تا با ضربه‌ای زیبا و محکم دروازه سپاهان را باز کند.

۰-۲ (۸۲- سپیدرود): ارسال ابراهیمی از سمت چپ روی سر میرجوان نشست در نهایت این رضا نورمحمدی بود که در چند قدمی دروازه با ضربه سر گل دوم سپیدرود را به ثمر رساند.

۱-۲ (۹۰- سپاهان): پاس حسین پاپی پشت مدافعان سپیدرود به لطف خروج اشتباه حسینی تبدیل به گل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- کرنر کوتاه سپاهانی‌ها با ارسال ساسان انصاری همراه شد، اما ضربه سر خطرناک عارف غلامی را حسینی با یک واکنش عالی و کف دست رد کرد.

دقیقه ۳۶- پاس در عمق قربان زاده پشت مدافعان سپاهان در سمت چپ محوطه جریمه سپاهان به نزهتی رسید، اما نفوذ و ضربه نهایی او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- ضربه ایستگاهی ساسان انصاری به طور ناگهانی زده شد و پس از برخورد به مدافع سپاهان با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷- پویا نزهتی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت که ضربه او با کف دست ابراهیم عالمه دور شد.

دقیقه ۷۲- شوت از راه دور جلال علیمحمدی با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- شوت رضا میرزایی از کنج محوطه جریمه با واکنش حسینی دور شد.

دقیقه ۹۰+۳- ضربه سر خطرناک سیاوش یزدانی از داخل محوطه جریمه با واکنش حسینی از کنار دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰+۴- در یک ضد حمله توپ به مروان حسین رسید، اما ضربه نهایی او با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

به نظر می‌رسید این دیدار آخرین شانس کرانچار برای ماندن در سپاهان باشد و با این شکست شاید باید کار او را در سپاهان تمام شده بدانیم.

بهترین بازیکن:

حسین ابراهیمی و پویا نزهتی دو بازیکن موثر سپیدرود در پیروزی مهم سپیدرود برابر سپاهان بودند.

کد خبر 335101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.