زندگی اشرفی مسئولان را از مردم دور می‌کند

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: مسئولان باید بدانند که زمانی می‌توانند خدمات مناسبی به مردم ارایه کنند و زمانی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها مطلبات مردم را در نظر بگیرند که در بین آن‌ها حضور داشته باشند، زندگی اشرافی مسئولان را از مردم دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به بخش‌هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بعضی افراد گمان می‌کنند که رهبری نسبت به جریانات امور کشور و مشکلات مردم بی خبر هستند، در حالی که این تصور غلط است و رهبری بیش از سایران با شرایط کشور آشنا هستند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و در هر جایگاهی وظیفه دارند از حقوق مردم دفاع کنند، گفت: بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به دولت تذکر دادند تا حقوق مردم را رعایت کند، اما سایر مسئولان نسبت به این وظیفه خود بی‌تفاوت هستند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به جان باختن خدمه کشتی نفت‌کش سانچی تأکید کرد: مردم نباید به شایعات مختلفی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود توجه کنند، زیرا هدف اصلی دشمنان از طرح اینگونه مسائل ترویج روحیه بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه مردم و رهبر معظم انقلاب مطالباتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، گفت: مسئولان باید بدانند که زمانی می‌توانند خدمات مناسبی به مردم رایه کنند و زمانی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها مطلبات مردم را در نظر بگیرند که در بین آن‌ها حضور داشته باشند، زندگی اشرافی مسئولان را از مردم دور می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به نیازهای کشور و نواقصی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: نمایندگان مردم در فراکسیون‌ها و بخش‌های مختلف مجلس شورای اسلامی باید بدانند که در شرایط فعلی موقعیت مناسبی برای افزایش بهای کالا و خدمات و از آن جمله برای گرانی حامل‌های انرژی نیست.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، حفظ اتحاد و همبستگی مسئولان و مردم را مهمترین نیاز کشور دانست و تصریح کرد: آمریکا مهمترین دشمن مردم و کشور ایران است که بخش بسیار مهمی از مشکلات ناشی از کارشکنی آن است، بنابراین مسئولان و کارکنان ادارات باید با حفظ همبستگی در مقابل توطئه‌های آمریکا هوشیار باشند.

حجت الاسلام یعقوبی انتقاد منصفانه را لازمه اصلاح امور و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور دانست و افزود: در انتقادات باید از سیاه نمایی اوضاع کشور و بی اعتبار کردن مسئولان خودداری شود.

وی اضافه کرد: بعضی افراد همه مشکلات کشور را ناشی از عملکرد روحانیت می‌دانند در حالی که اداره امور مختلف کشور در دست افراد دیگری است.

امام جمعه شهرضا همچنین با تأکید بر لزوم توجه به نیازهای مردم در تصویب بودجه و ابلاغ دستورات اداری، گفت: اکنون زمان مناسبی برای طرح سؤالات و یا دعواهای سیاسی نیست، زیرا مهمترین رسالت هر مسئول در هر جایگاهی حل مشکلات مردم و احقاق حقوق آن‌ها است.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: کسانی که با استفاده از سرمایه خود محل کسب یا کارخانه و کارگاه تولیدی ایجاد می‌کنند، باید حقوق زیردستان و افرادی که به خدمت گرفته‌اند را رعایت کنند و با کسر از حقوق و مزایا و یا عدم پرداخت حق بیمه، به آنان ظلم نکنند.

کد خبر 335087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.