حل مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی و کوشش همگانی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: برای حل و فصل کردن مشکلات وحدت و همدلی همه مسئولان و مردم در کنار مدیریت جهادی نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: رفع مشکلات کشور بدون روحیه و مدیریت جهادی امکان پذیر نیست و باید توجه داشت مشکلات متعدد کشور را نمی‌توان با چند ساعت جلسه و چندین ساعات کاری حل و فصل کرد.

وی افزود: مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس به همه ثابت کرد می ‌توان با روحیه جهادی کارهای بزرگی را انجام داد و امروز وقت آن رسیده است، که همه‌ ما با تأسی از روحیه جهادی شهدا و الگو گرفتن از راه و منش آنها فرهنگ جهادی را در کشور نهادینه کنیم چراکه تنها با مدیریت جهادی  می‌توانیم مشکلات را برطرف کرده و مسیر عزت و افتخار کشور را هموار سازیم.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی و کوشش همگانی است، تصریح کرد: برای حل و فصل کردن مشکلات، وحدت و همدلی همه مسئولان و مردم نیز نیاز است، چراکه برخی اوقات حرف‌ها و سخنرانی‌های ما تبدیل به فرافکنی می‌شود و این فرافکنی است، که مردم را به کف خیابان ها می‌کشد.

وی ادامه داد: یکی از دلیل‌هایی که علی‌رغم فعالیت‌های خوب مدیران کشور و زحمات آنها هنوز مشکلات پابرچاست به خاطر سیاسی کردن مشکلات است، امروز در برخی مواقع مشکل بیکاری، ازدواج، اقتصاد و تولید درگیر سیاسی بازی ها و جناح بازی‌ها  می‌شود و به همین علت هنوز نتوانسته‌ایم  این مشکلات را حل وفصل کنیم.

باقریان اضافه کرد: یکی از شگردهای دشمن برای القای ناامیدی استفاده از سخنانی همچون فایده ندارد، نمی توانید و کاری از دستتان بر نمی‌آید است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه‌ جامعه باید بر روی حل مشکلات تمرکز کنند تا بتوان کاری انجام داد و باید گفت اگر همه یکصدا و یک دل بر روی یک مشکل متمرکز شویم آن مشکل حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: مشورت کردن در کارها از راههای دیگر حل مشکلات جامعه است، یکی از انتظارات ما از دولت‌ها نیز این است، که از تجربه‌های خوبی که گره از کار مشکلات مردم باز کرده استفاده کنند و دیگر دولت‌ها نیز تجربه‌هایی که انجام دادند و مشکلات حل نشد را بیان کنند و با مشورت علت باز نشدن آن گره را بیابند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه از دولت‌ها حمایت می‌کردند و در زمان خود نیز  تذکرات جدی به دولت‌ها می‌دادند و باید توجه داشت حمایت‌ها و تذکرات معظم‌له برای کشور راهگشا و راهبردی بوده است، و هر کجا تذکرات را جدی نگرفتیم  کشور را دچار آسیب کردیم.

وی افزود: عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و فراموش کردن مشکلات مردم روز به روز بر مشکلات جامعه افزود و این سوال مطرح شد، چرا در کشور با این که قانون کار و حمایت از کارگران را داریم  پرداخت حقوق آنها با مشکل روبه رو است، چرا باید پرداخت حقوق کارگر  زحمت کش تا هشت ماه عقب بیفتد و چرا باید تولید ما با این همه شعار  دادن ها به نابودی کشیده شود.

باقریان گفت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند ما ضمن اینکه نباید از دشمنی دشمنان غافل شویم، اما نباید از ضعف‌های خود نیز غافل شویم، معنای این سخن آن است، که نمی‌توان همه مشکلات را در بیرون مرزها جستجو کرد، بلکه باید ضعف‌های خود را بشناسیم و برای رفع آن صادقانه و خالصانه تلاش کنیم.

وی هوای پاک و مسائل محیط زیست را یکی از مصیبت‌های جهان امروز دانست و تصریح کرد: امروز برخی اقدمات شدیداً ما را گرفتار آسیب کرده است، محیط زیست از جمله مواردی است، که باید همه دست در دست هم دهیم تا بتوانیم برای آن کاری کنیم چراکه هوای پاک حق همه جامعه بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان، اظهار کرد: روز ایثار و حماسه شهرستان برای این است، که ما بدانیم عزت، اقتدار و امنیت امروز خود را مرهون تلاش‌های چه کسانی هستیم و نباید فراموش کرد در این شهرستان در یک روز  ۴۵ نفر از بهترین جوانان این دیار بر روی دستان مردم تشیع شدند و عصر همان روز عده ‌ بسیاری از همین جوانان  به جبهه ها اعزام می شوند.

وی عنوان کرد: شهدا در جامعه برای همیشه ماندگار هستند و نسل جوان باید آن عزیزان را بشناسند، عده‌ای از افراد نادان فکر می‌کنند شهدای ما افراد ساده  بودند که فریب خوردند و به جنگ آمدند در حالی که با نگاهی به زندگی شهدا می‌توان فهمید که آنها در زمان خود چه نخبه ‌هایی بودند، از این رو باید این شهدا و راه و منش آنها در جامعه تا قیام قیامت سرلوحه کارها قرار گیرد.

باقریان خاطرنشان کرد: پیروزی در جنگ ۲۲ روزه غزه به همه دنیا فهماند که استقامت و ایستادگی  رمز پیروزی است، غزه از همه طرف در محاصره دشمن قرار داشت و حتی راه‌های دسترسی به آن نیز مسدود بود و دشمن از داخل غزه عده‌ای را با خود همراه کرده بود، اما همه‌ این تلاش‌ها با ایستادگی، ایمان و روحیه مقاومت نقش بر آب شد و شکست را بر دشمن تا دندان مسلح تحمیل کرد از این رو گرامی داشت این روزها نباید فراموش شود.

کد خبر 335081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.