دولتمردان اقتصاد و معیشت مردم را محور برنامه ها قرار دهند

نطنز-امام جمعه بادرود گفت: مسئولان به جای طرح موضوع های بی اساس اقتصاد و معیشت مردم را سامان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بادرود با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنانمان در حادثه کشتی نفتکش، اظهار کرد: بر طبق روایات، کسانی که در حین خدمت جان خود را از دست می دهند شهید محسوب می شوند.

قاسمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی، افزود: غافل نشدن دنیای اسلام از موضوعات اصلی خود، شکست دنیای استکبار در جنگ نرم به مانند جنگ سخت، لزوم توجه به مسئله فلسطین، لزوم برملا کردن دروغ های آمریکا در زمینه حقوق بشر، تلاش برای خارج کردن جهان اسلام از همینه رسانه ای دروغ پرداز غرب، شناخت خائنان به جهان اسلام و الگو گیری از جمهوری اسلامی از مهم ترین موضوعات تاکید شده از طرف رهبر انقلاب در این دیدار بود.

وی با اشاره به 29 دی ماه روز غزه گفت: این روز پاسداشت مقاومت در برابر وحشی گری های رژیم صهیونیستی است و از همگان می خواهیم کاری نکنند که احساس وظیفه در مورد فلسطین و آرمان های مردم غزه کم رنگ شود.

خطیب جمعه بادرود با انتقاد از طرح بعضی صحبت ها مبنی بر قابل نقد بودن پیامبر و ائمه معصوم تصریح کرد: به جای طرح این موضوع های بی اساس که به هیچ وجه در مورد کسانی که در طول عمر خود هرگز دچار خطا و اشتباه نمی شوند، پذیرفته نیست و مسئولان باید معیشت و رفاه مردم را سروسامان دهند.

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: به فرموده امام باقر (ع) اگر کسی دنیا را برای بی نیازی از مردم، کمک و رسیدگی به همسایه و به خاطر آسایش و رفاه خانواده بخواهد، خداوند را در روز قیامت در حالتی ملاقات خواهد کرد که چهره اش مثل ماه شب چهاردهم می درخشد.

وی از اجرای بعضی از برنامه های حاشیه ای در مراسم تدفین و ترحیم در بادرود انتقاد کرد و افزود: اسراف در برنامه ها، بنرنویسی های فراوان، نی زدن و آوازهای همراه با نی در مراسم تشییع و دیگر برنامه ها که بار مالی را به صاحبان عزا تحمیل می کند، باید حذف شود.

وی از کسانی که به جای هزینه های اضافی به فکر فقرا و نیازمندان هستند قدردانی کرد و گفت: حذف حواشی و همچنین کمک به نیازمندان و حتی توجه به امور عام المنفعه هم برای اموات و هم صاحبان عزا پاداش های معنوی و درخور توجهی خواهد داشت، درصورتی که بعضی از این رسوم فعلی هیچ اثری نخواهد داشت.

حجت الاسلام قاسمی از اقامه نماز باران در آینده ای نزدیک در شهر بادرود خبر داد

کد خبر 335072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.